"Dávali tam jiný materiál, než který tam dávat měli, a navíc ani ten neměli certifikovaný," řekl v nedělních Otázkách Václava Moravce René Poruba z ŘSD.
Vůči tomu se ostře ohradil generální ředitel Eurovie Martin Borovka, materiál firmě prý vybralo a nařídilo použít právě ŘSD. Teď prý jen stát zbytečně vytváří problémy. "Vyvrátili jsme všechno, co nám vyčítali. To byl nejprv materiál, pak mosty, pak certifikáty. Je to celé jen vyvolávání umělých problémů."
Firma by podle něj ráda sama prověřila, zda je na dálnici něco tak katastrofálně špatně, jak ŘSD tvrdí. "Ta dálnice ale není naše vlastnictví, takže tam nemůžeme vstoupit a zjistit, co je za problém," podotkl.
Nemůžeme za to, že lidi kradou
Podle ŘSD chybí v mostních konstrukcích například kotevní šrouby. Nad tím Borovka pokrčil rameny. "Kotevní šroub, to je kus železa, co váží kilo," řekl. "Je to Ostrava, věřím, že když se podíváme do nejbližších sběrných surovin, nějaký tam najdeme."
Mosty jsou podle něj absolutně v pořádku, za ně ručí. Ohledně samotné silnice, tam je na vině stát. "My nemohli použít jiný materiál, než nám stát nařídil. Všechno je to zdokumentované, není problém to dokázat," bránil se Borovka. ŘSD navíc teprve teď přislíbilo nezávislé posouzení, tedy přítomnost obou stran sporu na diagnostice. Ministr dopravy Pavel Dobeš chce navíc k posouzení stavu dálnice přizvat i zahraniční odborníky, kteří by měli fungovat jako jasní arbitři sporu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: par