Bárta nechce vládního zmocněnce pro dostavu dálnice

06.08.2010 11:37 | Zprávy

Ministr dopravy Vít Bárta z Věcí veřejných v pátek odmítl jmenovat vládního zmocněnce pro dostavbu D8. Stavbu ale i přesto považuje za prioritní a počítá s její dostavbou.

Bárta nechce vládního zmocněnce pro dostavu dálnice

Vít Bárta své rozhodnutí o nejmenování zmocněnce zveřejnil při své cestě v Ústeckém kraji. Uvedla to Česká televize. Ministr sice dostavbu D8 označil za prioritní, zároveň ale řekl, že ji nemůže slíbit. Řekl ale, že považuje dostavbu D8 za osobní záležitost a že situace je vážná. Uvedl také, že nestandardní situace panuje i na jiných úsecích republiky, tudíž ať od něj nikdo konečné slovo zatím nečeká. 

Důvod jeho inspekční cesty v regionu je dvojí. Jednak se chce seznámit se skutečnou situací okolo nedostavěného úseku dálnice D8 přes České středohoří, jednak zde projedná problematiku stavby jezů na dolním Labi.

Kvůli nedostavěnému úseku dálnice D8 se ministr dopravy dnes setkal nejen s hejtmankou Ústeckého kraje Janou Vaňhovou a primátorem Ústí nad Labem Janem Kubatou, ale i se starosty obcí, kterými kvůli chybějícím několika kilometrům dálnice projíždí denně tisícovky kamionů.

Bárta na konci své návštěvy v regionu přislíbil ustanovení pracovní skupiny, která se bude dostavbou dálnice intenzivně zabývat.

Bárta zatím na vážkách

Jak Česká televize zmínila, obě kontroverzní stavby - tedy dálnice a jez na Labi -  jsou závislé na financích ze státního rozpočtu , jenže ty v nejbližší době stát mít nebude. Ministr financí Miroslav Kalousek totiž resortu dopravy hodlá škrtnout z rozpočtu několik miliard korun. To se také projeví na snížení dotací pro Státní fond dopravní infrastruktury, který bude mít na příští rok o 17 miliard korun méně, přičemž již letošní výpadek příjmů fondu ve výši čtyři miliardy směřuje k okamžitému zastavení většiny dopravních staveb.  

Ústecký kraj i tak od ministra dopravy čeká, že stanoví harmonogram dostavby důležité dopravní tepny a současně slíbí, že jeho resort na dostavbu poskytne finanční prostředky. Bártu prý ale v tomto případě na D8 nejvíce zajímá, jestli se při jejím dokončení podaří ještě nějaké peníze ušetřit.

"Také bych rád dostal nákladní přepravu v regionu co nejrychleji na železnici a zmírnil tím ekonomické následky zpozděné "dé osmičky". Také se musíme vyrovnat s tím, že výstavba ztratila územní rozhodnutí," doplnil k tomu ministr.

Během letošního roku totiž přišlo hned několik věcí, které dokončení dálnice velmi vážně ohrožují. Soudy například daly v několika sporech za pravdu ekologickým organizacím, které zpochybňují legitimnost stavebních povolení a obecně i trasy dálnice.

Čtěte také:

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: olb

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

15:55 Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

„Jsme zaměstnanci Ministerstva dopravy a už nemůžeme nečinně přihlížet. Věřili jsme, že přinesete do…