"Příští rok znovu snížíme ceny, alespoň trošičku," řekl Bárta na Žofínském fóru s tím, že jeho cílem je podpořit přesun transportu ze silnic na železnice. Budoucnost je pak podle něj hlavně v kombinaci silniční a železniční přepravy.
Mýto není důvodem ke zdražení
Prvním snížením dopravci ušetří asi 11 procent poplatku, jen v případě ČD Cargo jde o 270 milionů korun. Jak Bárta připomněl, železnici by mělo pomoct i čtvrtinové zvýšení mýtného na dálnicích, stejný nárůst by pak měl přijít i v roce 2012.
Právě kvůli poslední zmíněné úpravě se ministr dostal do křížku se sdružením nákladních silničních dopravců Česmad Bohemia. Toto sdružení argumentuje, že bude muset dojít k nárůstu cen za přepravu, Bárta něco takového naopak odmítá.
Dostanete dotaci, tak mlčte
Ministr také připomněl, že majitelé kamionů dostanou příští rok dotaci ve výši 300 milionů korun, ty to peníze by jim měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost. "Česmad může sám expandovat na železnici," uvedl Bárta.
Nicméně ač bude cena za nákladní dopravu klesat, nájem kolejí pro přepravu osob naopak vzroste. České dráhy tak budou muset příští rok zaplatit o 270 milionů korun více, letos šlo o 1,4 miliardy.
Čtěte také:Ministr Bárta: Úspory musí být vyváženy zvýšením efektivity na železnici
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jac