„Je zvláštní, když nejhorší situace je na nejlepší silnici v zemi, která má mimořádné a drahé technologie. Podle mě se to musí vyšetřit do všech souvislostí nejen z hlediska právní viny. Ta se dá vždycky snadno najít. Proč ale systémy nefungují mnohem dokonaleji?," uvedl pro Radiožurnál dopravní expert Šťastný.
Podle něj má nový okruh spoustu moderních technologií, které mají dopravu zjednodušovat a zamezit tak podobným kolapsům. „Tam nejsou jen možnosti nějakého rozmrazování, je tam i dynamické řízení dopravy, která má okamžitě plynule snižovat rychlost proudu, aby řidiči přizpůsobili rychlost mnohem snáze, nikoliv jen podle vlastního úsudku. Jsou tam velké investice " zmínil dále.
Bývalý šéf BESIPU na druhou stranu připouští, že faktorů, které mohou za kolaps dopravy na pražském okruhu, může být více.
„Příčin může být několik. Může tam být nějaké extrémní počasí, což ale podle mě ráno nebylo. Spíš byl problém, že po teplejším večeru, kdy hodně tálo, to prudce zamrzlo. I já jako řidič jsem považoval dnešní den jako nejhorší den v letošní zimě z hlediska rizik a nebezpečnosti. Mohlo se stát, že řidiči na to příliš nedbali, anebo měli zanedbaný technický stav vozidel, ale mohlo skutečně také jít o chybu dálniční komunikace, či chybu její údržby," konstatoval Šťastný.
„Na ´nejbezpečnějších místech´ lidé ale nejméně dbají na rizika," doplnil.
Foto: ceskýrozhlas.cz
Čtěte také:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olb