Českým drahám ubudou zaměstnanci. Přijdou o 8500 lidí

21.07.2011 16:38 | Zprávy

Od 1. září se 8500 zaměstnanců přesune z Českých drah do Správy železniční dopravní cesty. Konkrétně jde o výpravčí, signalisty nebo třeba závoráře. Pokladní naopak zůstanou v Českých drahách.

Českým drahám ubudou zaměstnanci. Přijdou o 8500 lidí

V Českých drahách kvůli tak výrazným přesunům zůstane kolem 14 tisíc lidí. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se navíc stane nejen správcem infrastruktury, ale bude i organizátorem dopravy. Čítat bude přibližně 17 tisíc zaměstnanců.

Ministerstvo dopravy v tom vidí první krok k celkovému vypořádání drah a správy železniční cesty. "Jsme připraveni. Převezmeme od Českých drah tu část zaměstnanců, kteří zajišťují provoz na dráze. Jde o zhruba 8500 lidí a tento přesun byl připraven k 1. červenci. Nicméně krátce před červnovou stávkou byl přesunut na 1. září," sdělil ředitel SŽDC Pavel Habarta serveru iDNES.cz.

Pro zaměstnance se nic nezmění, alespoň co se týče platových podmínek. "Přesun živé dopravní cesty k nám vnímám jako ekonomicky a systémově naprosto logický krok, který dříve nebo později musí proběhnout. Náklady na tento provoz již dnes hradí SŽDC a v podstatě je to tak, že 8500 zaměstnanců Českých drah pro nás na zakázku a za naše peníze dělá činnosti, které objednáváme. Finančně tedy kryjeme živou dopravní cestu dávno, ale teď se změní to, že ji logicky začleníme do naší organizace," vysvětluje Habarta dále.

Nejhorší situace je v Jihomoravském a Zlínském kraji

Co ředitel SŽDC ale kritizuje, je stav kolejí, které jsou podle něj často poruchové. Například u Vyškova kvůli uvolněným šroubům havaroval vlak, Jihomoravský šéf ale za to podle Habarty už nesl zodpovědnost. Nejhorší situace je prý na jižní Moravě a na Zlínsku.

"V minulých měsících jsme udělali velkou prověrku stavu tratí a opravdu jsme zjistili, že někteří lidé v naší společnosti nedělali správně svoji práci. Pan ředitel v rámci své "žluté karty" přišel o svoje osobní ohodnocení. Dostal jasné úkoly, za které je nyní odpovědný a ty musí splnit. Nejde o to, kolik lidí se vyhodí, ale o to, kdo a jak je schopen zajistit nápravu a zlepšení stavu," uklidňuje Habarta.

SŽDC se stará o celkem 9500 kilometrů železničních tratí. Za posledních sedm let také staví a modernizuje nové koleje.

Čtěte více:

Okamura: České dráhy a nová konkurence

Fejk se brání Duškovi: V ČD nejsem cvičenec opic

Letiště Praha, ČSA a České dráhy bude propouštět

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pan

Robert Králíček byl položen dotaz

digitalizace

Ukažte mi někoho, komu se z politiků na první pokud podařila nějaká digitalizace. A proč se v tomto směru pořád tak pozadu? PS: Tímto dotazem nehájím Bartoše, jen mi přijde, že v tom není sám, že udělat něco pořádně vám politikům obecně dělá dost problém

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ivan Hoffman: Trump zvolen. Takže progresivně liberální Amerika není většinová, jen ukřičená

20:59 Ivan Hoffman: Trump zvolen. Takže progresivně liberální Amerika není většinová, jen ukřičená

POHLED IVANA HOFFMANA Ukázalo se, že progresivně liberální Amerika není většinová, ale pouze hlasitá…