Bylo by zvláštní, kdyby konkurenti firmy Skanska chválili nominaci Dana Ťoka na post ministra dopravy. Značilo by to, že by z jeho jmenování mohli mít nějaký prospěch, což by potvrzovalo podezření těch, kdo mají za to, že dálniční kartel stále funguje.
Přímí konkurenti Skansky ohledně nominace převážně mlčí, ale ne tak jednatel Sdružení pro výstavbu silnic Petr Svoboda. Sdružení spojuje 40 společností, včetně Skansky, Eurovie CS a Metrostavu. Svoboda minulý týden na Českém rozhlase řekl, že Ťok jako generální ředitel Skansky často hovořil o boji proti korupci a prosazoval transparentnost. Pokud v této rétorice bude pokračovat, řekl Svoboda, může se firma, z níž pochází, obávat, že by to mohla nějak odnést. Jeho slova se dají pochopit tak, že Ťok boj proti korupci nebral vážně a že Skanska z nedostatku transparentnosti v rezortu ve skutečnosti profitovala.
Čísla to nepotvrzují. Roční tržby Skansky klesly téměř o polovinu poté, co Ťok nastoupil do funkce a začal otevřeně kritizovat obchodní praktiky svého předchůdce. Za Ťokova vedení byla Skanska diskvalifikována z řady státních tendrů, někdy kvůli takovému neuvěřitelnému prohřešku, jakým byla příliš nízká nabízená cena. Stávala se terčem odplaty ze strany systému, který nestál o reformu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Erik Best