Profesor Jan Keller vystoupil u Václava Klause k přistěhovalectví. Ano, neděláme si legraci. Stojí za to číst

20.03.2015 11:56 | Zprávy

Ve čtvrtek proběhl seminář Institutu Václava Klause na téma, zda je masová imigrace podmínkou prosperity Evropy.

Profesor Jan Keller vystoupil u Václava Klause k přistěhovalectví. Ano, neděláme si legraci. Stojí za to číst
Foto: archiv
Popisek: Prof. Jan Keller

Na akci promluvili politolog Alexander Tomský, poslanec Evropského parlamentu Jan Keller a zakladatel Akce D.O.S.T. Michal Semín. Seminář moderoval bývalý Klausův hradní kancléř Jiří Weigl, který na poslední chvíli nahradil ochuravělého exprezidenta a který příspěvky panelistů glosoval svými poznámkami.

Likviduje vlastní civilizaci a likvidujeme civilizace kolem nás

Weigl na úvod řekl, že masová imigrace je téma, které hýbe Evropou a které rozděluje společnost v mnoha evropských státech. Zmínil otázky, zda musí země, které vymírají, nezbytně přijímat imigranty, zda Evropa na imigranty nedoplácí. Zpochybnil argument proč přijímat přistěhovalce jako pracovní síly, když je rekordní nezaměstnanost. „Likviduje vlastní civilizaci a likvidujeme civilizace kolem nás,“ řekl Weigl. Tím mínil jednak multikulturalismus a imigraci v Evropě a současně zahraniční intervence Západu.

Alexander Tomský řekl, že je logické, že při vymírání evropské země přijímají přistěhovalce, otázka podle něho je, kolik jich má být a jací to mají být. Například Velká Británie je přelidněná a hustota obyvatel je tam taková, jako by nyní žilo v ČR 30 milionů lidí. Řekl, že imigrace může mít krátkodobě pozitivní ekonomické přínosy při nízké nezaměstnanosti, ale jsou zde později náklady sociální, náklady v oblasti kriminality a výdajů na bezpečnost a je ohrožena koheze společnosti, její stabilita a tím i fungování demokracie. Pokud se přistěhovalci neasimilují do politického národa a nejsou loajální k hostitelské zemi, nemůže fungovat demokracie.

Mírná xenofobie je racionální. Potřebujeme rozlišovat. Islamisté, tichý souhlas muslimů

Podle Tomského není divu, že se v Evropě zvedá odpor proti masové imigraci. Nacionalistická pravice sklízí úspěch, protože hájí mizerné platy dělníků, které jsou ohrožené přistěhovalci. Zmínil kriminalitu přistěhovaleckých gangů v muslimských ghettech. Podle něj nemůže Evropa přijmout velký počet imigrantů, aniž by se sama nezhroutila. Kulturní, rasová a náboženská rozdílnost vytváří napětí ve společnosti. „Mírnou xenofobii (strach z cizinců a cizího – pozn. red.) považuji za racionální lidskou vlastnost,“ řekl Tomský. „Potřebujeme diskriminovat – rozlišovat,“ řekl též.

V souvislosti s imigrací mluvil o nebezpečí islámu, který je sektářský a fundamentalistický. Islamistů je mezi muslimy přímo pět až sedm procent, ale mají tichý souhlas muslimské komunity. Zákon o imigraci z roku 1965 zakázal kvóty na přijímání jednotlivých etnických skupin přistěhovalců a znemožnil, aby si americký stát určil, jaké počty přistěhovalců z toho či onoho etnika bude přijímat. V USA je milion legálních imigrantů ročně a žije tam asi 11 milionů nelegálních imigrantů. Tomský řekl, že zastánci imigrace argumentují ekonomikou, ale to není jediné hledisko, ze kterého by se měla posuzoval. Jsou zde jiné společenské náklady přistěhovalectví.

Kdo zapomíná na svou národnost, je méně člověkem a méně Evropanem

Pak Tomský hovořil o ideologii, která stojí za podporou masové imigrace. Vychází z myšlenek Velké francouzské revoluce a osvícenství, které zničily víru v Boha, ale nahradily ho kultem „lidství“. Liberální humanismus chce jednotné globální lidstvo. Podle Tomského může člověk milovat proti naivní víře humanistů ale jen člověka, který je mu blízký svou identitou, který je mu familiární, tedy příslušníka širší rodiny, národa.

Humanisté, kteří se hlásí k toleranci, naopak vedou společnost k netoleranci a chovají se podobně jako politický islám. Vzpomněl citát katolického spisovatele G. K. Chestertona, že ten, kdo zapomíná na svou národnost, je méně člověkem a méně Evropanem a stává se součástí chodící abstrakce se jménem lidstvo.

Levicový intelektuál proti multikulturalismu a masové imigraci

„Doufáme, že tu budete ke mně alespoň tak tolerantní jako pan premiér,“ řekl na úvod sociolog, levicový intelektuál a europoslanec Jan Keller, který v europarlamentu hlasoval jako jediný z frakce evropských socialistů proti asociační dohodě s Ukrajinou. Multikulturalismus je podle něho ospravedlňováním masové imigrace ve chvíli, kdy se ukázalo, že imigranti nejsou ekonomickým přínosem. Multikulturalismus říká, že přistěhovalci jsou kulturním obohacením. Multikulturalismus je způsobem, jak z nouze udělat vlastní ctnost.

Připomněl, že v šedesátých letech přistěhovalci do Francie přicházeli za prací, ale vraceli se do svých zemí. Od poloviny sedmdesátých let se začali ale natrvalo usazovat se svými rodinami a jejich potomci se začali rodit ve Francii.

Podle Kellera neplatí argument některých politiků, že přistěhovalci zachrání vymírající populaci a tím sociální stát a důchodový systém. Je tomu naopak. Místo toho, aby do sociálního sytému přispěli, naopak z něho čerpají. Zmínil, že například pro Německo jsou přistěhovalci zátěží pro sociální systém, nikoli přínosem.

Masová imigrace zničí sociální stát

Podle Kellera je multikulturalismus nátlakem na nižší a střední třídy, aby financovaly sociální dávky pro přistěhovalce, kteří nezaviněně sociální pomoc čerpají. Masové vlny přistěhovalců jsou dle něho rizikem, nikoli přínosem. Nejsou impulsem pro prosperitu, naopak zatěžují sociální systémy.

Současné sociální systémy nejsou dimenzovány na masovou imigraci, ale na jednotlivé národní státy a jejich původní populaci. Je logické, že střední vrstvy se ptají, proč by měly financovat přistěhovalce, kteří nezaviněně pobírají dávky. Sociální stát je dle Kellera při masové imigraci neudržitelný. Keller řekl, že hájí sociální stát, a proto je proti masové imigraci. Téměř se omlouval, že proti samotným přistěhovalcům nic nemá. Imigrace ale ohrožuje sociální smír.

Keller též zmínil, že jedno město ve Francii blízko Lille již má 107 národností a muslimové tam mají většinu. Je tam obrovská kriminalita a nezaměstnanost.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Lukáš Petřík

Co tak najednou?

Proč jste z vlády, navíc tak narychlo vyhodil Bartoše? Tehdy jste tvrdil, že je to kvůli zpackané digitalizaci stavebního řízení. Nyní ji ale chválíte. Děkuji za vysvětlení.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zrušení koncertu klavírní legendy smrdí politikou. Církev žehnala Prague Pride

14:25 Zrušení koncertu klavírní legendy smrdí politikou. Církev žehnala Prague Pride

Tříkrálový klavírní koncert české legendy jako politická akce? Podle Českobratrské církve evangelick…