Jejich příběhy, resp. důvody, které je vedly k dárcovství krve a podpoře projektu „Daruj krev s Českým rozhlasem“, mají prvodárcům pomoci odstranit obavy, které většinou odběr krve provázejí. Např. obava z bolesti, boj proti lenosti na odběr krve dojít či stereotyp „mě se to netýká“. Vizuálním znakem kampaně je vyhrnutý rukáv na pravé ruce.
„U nás naštěstí nehrozí zemětřesení, tornáda ani tsunami. Ale vážné nehody nebo vážná onemocnění se nám nevyhýbají. Transfuze je někdy to jediné, co může pomoci. A právě vaše krev může zachránit lidský život. Udělejte si chvilku a staňte se dárcem krve. Není to bolestivé, ale může to ušetřit spoustu bolesti. Darujte krev s Českým rozhlasem,“ vyzývá v kampani
zahraniční zpravodaj ČRo Robert Mikoláš.
„V letošním roce se k našemu projektu „Daruj krev s Českým rozhlasem“ připojil významný partner – Všeobecná zdravotní pojišťovna. Tímto ji patří velký dík. Smyslem je nejenom pomoci transfuzním stanicím, ale také především rozšířit řady prvodárců, tzn. lidí, kteří dosud nemají žádnou zkušenost s dárcovstvím krve a následně je u pravidelných odběrů krve udržet,“ popisuje generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Český rozhlas