Vlaky Českých drah pojedou od 10. června podle upravených jízdních řádů

07.06.2012 8:45 | Zprávy

V neděli 10. června začne platit změna vlakového jízdního řádu. Podstatné budou úpravy jízdy vlaků SC Pendolino, České dráhy také plánují rozšířit nabídku spojů mezi Prahou a Brnem v souvislosti s opravou dálnice D1.

Vlaky Českých drah pojedou od 10. června podle upravených jízdních řádů
Foto: Hans Štembera
Popisek: Železnice, ilustrační foto

V regionální dopravě dojde ve většině případů jen k dílčím změnám, které reagují na aktuální situaci v dopravě a potřeby cestujících. Tyto změny vycházejí z požadavku objednatelů dopravy. K podstatnějším změnám dochází na základě požadavků krajských úřadů Královéhradeckého a Olomouckého kraje. Vzhledem k tomu, že letošní změna grafikonu je na rozdíl od předešlých let v průběhu roku jediná, dojde v řadě případů k zanesení operativních změn do pravidelného jízdního řádu.

Změny v dálkové dopravě

Největší rozsah změn v dálkové dopravě se dotýká linky Praha – Ostrava, která je provozována na komerční riziko, a proto zde České dráhy pružně přizpůsobují svou nabídku poptávce po spojení. Novinkou budou také D1 Expressy, které budou zavedeny mezi Prahou a Brnem od zahájení stavební činnosti a omezení provozu na dálnici D1.

Nejvíce změn je u provozů vlaku SC Pendolino. Tyto změny jsou vyvolány jednak snahou lépe uspokojit potřeby cestujících v přepravních špičkách a pak především potřebou vytvořit rezervní soupravu pro řešení mimořádných událostí. O nejrychlejší, nejkomfortnější a nejpřesnější spoje Českých drah SC Pendolino mezi Prahou a Ostravou je v letošním roce rostoucí zájem. Cestující očekávají vysokou kvalitu a přesnost vlaků. Protože v uplynulém období bylo ale nasazeno v denní provozu 6 ze 7 souprav, docházelo v některých dnech k vypravování náhradních souprav sestavených z vozů standardu EuroCity. České dráhy však chtějí i nadále garantovat nejvyšší kvalitu služeb poskytovanou na českých železnicích, a proto přistoupily k těmto opatřením:

V dopravní špičce jsou zavedeny některé nové vlaky. Například v pátek odpoledne pojede z Prahy (odj. 14:12) nový spoj SC Pendolino 1511 do Ostravy hl.n. (přij. 17:18). V pátek a v neděli v opačném směru pojede nový vlak SC Pendolino 512 Ostrava hl.n. (odj. 16:41) – Praha (přij. 19:46). U některých spojů zároveň dochází k omezením, a to především v červenci a srpnu, kdy je z důvodu dovolených a prázdnin každoročně o něco nižší zájem o tyto velmi rychlé manažerské spoje. Například jde o brzké ranní spoje SC 500 Bohumín – Praha a SC 501 Praha – Ostrava, které po dobu prázdnin pojedou jen v pondělí (mimo prázdniny jedou i nadále v pracovní dny). Změn v periodě jízdy (dny, kdy jedou jednotlivé spoje) u spojů SC Pendolino je však větší množství, proto žádáme cestující, aby při plánování své cesty věnovali pozornost aktuálním jízdním řádům. Dochází také k ukončení provozu těchto spojů do / ze Žiliny a vlaky budou začínat / končit v Českém Těšíně, resp. v Ostravě. I po změně 10. června však bude celková nabídka spojů SC Pendolino vyšší oproti loňskému jízdnímu řádu.  

Jako reakce na vytížení expresních spojů dochází k úpravě jízdy spoje Ex 140/141 Beskydv úseku Praha hl.n. (odj. 4:17) – Olomouc (přij. 6:42) pouze na pondělí a z Olomouce (odj. 21:17) do Prahy (přij. 23:45) pouze na neděli.

V oblasti pražského železničního uzlu dochází ke změnám výchozích a cílových stanic u některých expresů, které jezdily z / do stanice Praha-Smíchov. Nově vybrané spoje budou začínat / končit přímo na pražském hlavním nádraží. Jde například o vlaky Vsacan, Zlínský expres nebo Šohaj.

Úplnou novinkou jsou dva páry non-stop expresů D1 Express na trati Praha – Brno, které budou jezdit v dopravní špičce pracovních dní ode dne vyhlášení, tedy od zahájení stavební činnosti na dálnici D1 a omezení provozu na této významné pozemní komunikaci. Vlaky budou odjíždět z Brna v 6:15 a 7:15 a v opačném směru z Prahy hl.n. odjedou v 17:03 a v 18:03. Doba jízdy bude 2 hodiny 42 minut. Spoje nebudou nikde zastavovat. Cestujícím nabídnou klimatizované vozy 1. a 2. třídy (ve 2. třídě s výběrem míst v oddíle nebo ve velkoprostorovém voze s místy za sebou nebo proti sobě), bistro, elektrické zásuvky 230 V pro napájení notebooků a další drobné elektroniky cestujících, klidový vůz nebo dámský oddíl. České dráhy připravují v těchto D1 Expressech zavedení wi-fi připojení k internetu.

V mezinárodní dopravě jsou změny minimální a týkají se jízdy vlaků mimo území České republiky. Vlak EC 178 / 179 Alois Negrelli pojede nově pouze v úseku Praha – Berlín a zpět.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Přijde mi to nebo se teď Bartoše zastáváte?

To, že si premiér protiřečí není přeci nic nového. A jestli podle mě někdo nevnímá realitu, tak je to hlavně Fiala. Co vy na to? A ještě mám jeden aktuální dotaz, co nyní EU dělá, aby nás uchránila před další vlnou migrantů tentokrát se Sýrie, ale nejde jen o ní, ale obecně mi přijde, že opět po vol...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Silvestrovské jízdy s Bardotkou na střechu české železnice

16:08 České dráhy: Silvestrovské jízdy s Bardotkou na střechu české železnice

Nemáte ještě plány na poslední den letošního roku? Pojeďte si užít Silvestra na střechu české železn…