Projekt za 150 milionů korun, který má „hodnotit“ kvalitu tuzemských hotelů a penzionů, z nichž téměř 70% padne na marketing a výrobu televizního pořadu a zbytek na zaškolení cifršpionů, kteří budou inkognito hodnotit stav služeb v našich ubytovacích zařízeních a restauracích, považuje AMSP ČR v době recese za neuvěřitelný krok Ministerstva pro místní rozvoj a agentury CzechTourism. Předseda asociace Karel Havlíček k tomu dodává: „Pokud to někdo skutečně myslí vážně, potom je to výsměch všem poctivým restauratérům, potýkajícím se s recesí. V době, kdy na trhu krachuje denně osm drobných živnostníků podnikajících v oboru pohostinství, se mi tento projekt jeví jako špatný vtip někoho, kdo se rozhodnul vyřešit české restaurace hvězdičkováním připomínající dobu RaJ.“
Situace není pro hoteliéry vůbec jednoduchá, projevuje se to, že lidé šetří, do restaurací se chodí méně a v malých městech a v obcích tito podnikatelé skutečně živoří. „Souhlasíme s tím, že ne všude je odpovídající kvalita, ale jediný, kdo toto dokáže vyřešit, je trh, který slabé podnikatele vyřadí. Dovedeme si představit, že takovým hodnotitelem bude nějaký estrádní pořad soukromé televize, dovedeme si představit i to, že vyhodnocování bude v rukou odborné asociace žijící z příspěvků restauratérů a hoteliérů, ale to, že to bude řízeno a kontrolováno státem z evropských prostředků, považujeme za nepochopitelné“, doplňuje Havlíček.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: AMSP ČR