Škoda Transportation: Tramvaj určená pro Maďarsko jezdí v Plzni ve zkušebním provozu

28.05.2013 12:25 | Zprávy

Do plzeňských ulic vyjela nejnovější tramvaj vyrobená společností Škoda Transportation. Jedná se o moderní plně nízkopodlažní tramvaj 26T, která je určená pro dopravní podnik severomaďarského města Miskolc. Ve zkušebním provozu je k vidění od 15. května.

Škoda Transportation: Tramvaj určená pro Maďarsko jezdí v Plzni ve zkušebním provozu
Foto: Škoda Transportation
Popisek: Škoda Transportation, ilustrační foto

„Po pouhých 15 měsících  od podepsání kontraktu jezdí naše tramvaj ve zkušebním provozu v ulicích Plzně. Dokázali jsme vyvinout a vyrobit novou tramvaj, která splňuje všechny nejnovější normy, a to ve velmi krátkém čase. První dva vozy budou dodány do Miskolce dle smluvních termínů do února 2014, zbytek z celkem 31 objednaných tramvají bude následovat do února 2015,“ říká Zdeněk Majer, viceprezident pro obchod společnosti Škoda Transportation.

Kontrakt na dodávku jednatřiceti nízkopodlažních tramvají za téměř dvě miliardy korun byl uzavřen na začátku roku 2012. Zahrnuje také opci na desetiletý full-servis za 175 milionů. Škoda Transportation porazila v tendru další evropské výrobce tramvají, konkrétně italského výrobce AnsaldoBreda, španělský CAF, rumunský Astra Vagoane a polský Solaris.

Tramvaj pro Miskolc vychází z osvědčených konstrukčních řešení. Je obousměrná pětičlánková se třemi pevnými podvozky, z nichž dva krajní jsou hnané a prostřední běžný. S šířkou 2,65m je to nejširší vůz, který Škoda Transportation vyrobila. Při konstrukci vozidla výrobce byl kladen důraz na minimalizaci hmotnosti, instalaci úsporných agregátů a osvědčených komponent, s cílem minimalizovat provozní náklady vozidla. „Do tramvaje se vejde více než 300 cestujících, kteří se mohou těšit na klimatizovaný vůz a moderní informační systém včetně LCD obrazovek. Samozřejmostí je i dostatek prostoru pro kočárky a osoby se sníženou pohyblivostí,“ doplňuje Zdeněk Majer.

Kromě technologických výhod nabízí tramvaj i zajímavý moderní design. „Snažíme se našim zákazníkům vyjít vstříc. Například barevný motiv zelených květin na bílém podkladu vybírali v anketě obyvatelé Miskolce, kteří budou tramvaj každodenně využívat,“ dodává Zdeněk Majer. Tramvaj 26T současně respektuje nejnovější evropskou bezpečnostní směrnici EN 15227, která požaduje, aby při stanovených kolizních scénářích nebyli ohroženi cestující ani řidič.

Škoda Transportation dodala do Maďarska od roku 2007 elektrickou výzbroj pro metro v Budapešti, trolejbusy pro Debrecín, Budapešť a Szeged a nyní zahájí dodávky tramvají pro Miskolc. Celková hodnota uzavřených kontraktů v této zemi dosahuje částky 3,5 miliardy korun. „Tramvaje společnosti Škoda Transportation jezdí také v italském Cagliari, lotyšské Rize nebo polské Wroclawi. Letos byla podepsána zakázka na 60 nízkopodlažních tramvají pro turecké město Konya. V současné době se připravujeme na sérii tendrů například v Německu, Itálii, Turecku nebo ve Skandinávii,“ podotýká Zdeněk Majer. 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Myslíte, že zvýšení trestů pro pašeráky stačí?

Podle mě jsou téměř nepostižitelní, protože se je málokdy podaří vůbec chytit. Ale když jste toto téma nakousla, tak jaké tresty jim hrozí teď a jaké navrhujete? A máte taky nějaký účinný plán, jak ochránit naše hranice? A co si vůbec myslíte, že teď bude, když Asadův režim padl? Je to dobře nebo ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS: Profesionální a dobrovolní hasiči jednali o společné budoucí strategii

7:14 HZS: Profesionální a dobrovolní hasiči jednali o společné budoucí strategii

Zástupci vedení Ministerstva vnitra – generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR se seš…