Češi začínají vyžadovat kvalitní potraviny a rádi si za ně připlatí

27.10.2013 15:03 | Zprávy

Počet Čechů preferujících kvalitní potraviny stále roste – téměř polovina z nich si raději koupí dražší a kvalitní produkt než levnější a méně kvalitní. V orientaci jim pomáhají i značky kvality potravin, jako je například KLASA.

Češi začínají vyžadovat kvalitní potraviny a rádi si za ně připlatí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Potraviny, ilustrační foto

Tři čtvrtiny českých spotřebitelů říká, že při nákupu potravin je pro ně právě KLASA významným vodítkem, zda daný produkt koupit. Stejné procento výrobců potravin pak potvrzuje, že logo KLASA má výrazný vliv na zvýšení prodeje jejich potravin. Proto bude 82 % z nich usilovat o získání loga i na další výrobky.

„Jsme rádi za podporu, kterou nám značka kvality dává, stejně tak si vážíme toho, že se můžeme účastnit i aktivit, které KLASA realizuje,“ říká Miroslava Valovičová z pekárny Lično. V období říjen 2012 – prosinec 2013 investoval Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) do komunikační podpory značky kvality KLASA přibližně 300 milionů korun. Že šlo o dobře zúročenou investici, potvrzují průzkumy STEM/Mark, které prokázaly, že spontánní znalost značky skokově vzrostla z 65 % na aktuálně stabilních 88 %. Své konkurenty v tomto klíčovém marketingovém ukazateli KLASA několikanásobně předstihla .

Značky kvality, jejichž je KLASA lídrem, pak stojí také za zvýšeným zájmem Čechů o kvalitní potraviny. Navzdory stále se zvyšujícím nákladům domácností, což má za následek hledání úspor a rezerv, totiž stále roste ochota Čechů připlatit si za skutečně kvalitní potraviny.

Úspěšnost značky KLASA, která je projektem Ministerstva zemědělství na podporu kvalitních potravin, se tak řadí mezi úspěšné projekty českého státu na podporu výrobců potravin. Nejenže podporuje domácí ekonomiku, ale také zvyšuje nároky českých spotřebitelů na kvalitu zboží.

Ministerstvo zemědělství chce v tomto trendu pokračovat a také proto se chystá v roce 2014 v souvislosti se značkou KLASA zaměřit primárně na zvýšení spotřebitelské preference a prodej potravin označených značkou KLASA. Sekundárně pak na zvýšení povědomí široké veřejnosti o jakosti a kvalitě potravin a pracovat na zvýšení spotřebitelských nároků tak, aby se přirozenou cestou zvýšil tlak na prodejce, respektive na dostatečnost kvalitního sortimentu v jejich nabídce.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

plk. Ing. Zdeněk Nytra byl položen dotaz

změna kurzu

Dobrý den, chápu vás dobře, že vy nemáte problém s tím, když ODS ústy jejího předsedy dává nereálné sliby? V čem se ale pak lišíte od populistů, kterých je v parlamentu dost? Co se stalo s kdysi pragmatickou stranou, která hájila zájmy živnostníků a byla i racionální a často oprávněně kritická k EU,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: V apce Můj vlak si nově můžete koupit i jízdenky integrovaného dopravního systému Ústeckého kraje

11:27 České dráhy: V apce Můj vlak si nově můžete koupit i jízdenky integrovaného dopravního systému Ústeckého kraje

České dráhy ve spolupráci s Ústeckým krajem zavádějí další funkci do populární mobilní aplikace Česk…