Tradičně stoupají počty zakoupených pohlednic v období Velikonoc, Vánoc a taky samozřejmě prázdnin. Zatímco o Vánocích a Velikonocích dokážeme počty pohlednic s tímto motivem určit, u prázdnin to není možné. Lidé si totiž posílají jak motivy místní, tedy měst, která navštívili, tak obrázky zvířat či různých pohádkových postaviček.
Jen v letošním roce podařilo na poštách prodat cca půl milionu pohlednic s velikonočními motivy, což je o 80 tisíc více než v loňském roce. Z těchto počtů se dá usuzovat, že se lidé pomalu, ale jistě od neosobních SMS přání začínají k pohledům vracet.
Bohužel se nedá přesně určit, kolik ze zakoupených pohlednic lidé skutečně odešlou. Jedná se totiž o tzv. neevidované zásilky, které se nepočítají nikde na světě. Počty listovních zásilek však meziročně klesají v průměru o 8 až 10 procent ročně. I tak se však jedná o stovky milionů listovních zásilek, které pošta ročně adresátům doručí.
Vytvořte si vlastní pohlednici
Lidé kromě klasických pohlednic mohou také využít službu České pošty – MMS pohlednice.
Službu Česká pošta poskytuje od roku 2006, ale jejímu vývoji v minulosti nevěnovala patřičnou pozornost, zásadní inovací však prošla koncem loňského roku, ale v souboji s klasickými pohlednicemi stále prohrává. Měsíčně ji totiž využívají jen stovky zákazníků. Pomocí jednoduché aplikace MMS pohlednice si mohou vytvořit svoji vlastní pohlednici a odeslat ji ze svého mobilního telefonu nebo počítače České poště, a ta ji vytiskne a doručí na kteroukoli adresu v České republice.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Česká pošta