Společně s dalšími vlaky IC, EC a Ex tak ČD na této významné trase zajistí celkem 11 párů dálkových vlaků. Termín obnovení dalších spojů na této lince bude záviset na vývoji epidemické situace a poptávky cestujících. V současné době vlaky ČD jezdí v rámci České republiky zhruba 45 – 50 % obvyklého počtu cestujících.
Mezi Prahou a Ostravskem budou cestující moci od 7. května nově využít následující vlaky SC Pendolino a IC, které rozšíří kapacitu v době přepravní špičky:
- SC 243 (Praha hl.n. 15:12 – Bohumín 18:41)
- SC 504 (Ostrava hl.n. 15:07 – Praha hl.n. 18:27, pokračuje dále jako IC do Karlových Varů)
- SC 512 (Bohumín 6:58 – Praha hl.n. 10:27, pokračuje jako IC do Františkových Lázní)
- vlak 509 (Praha hl.n. 13:12 – Ostrava hl.n. 16:35), tento spoj pojede v kategorii IC s povinnou rezervací místa k sezení (spoj zajistí náhradní souprava)
- vlak 515 (Františkovy Lázně 14:27 – Praha hl.n. 17:21 / Praha hl.n. 17:42 – Bohumín 21:15), který dosud jezdil v kategorii IC a v Praze hl.n. bylo nutné přestoupit do náhradní soupravy, od 7. května 2021 znovu zajistí v celé trase souprava Pendolino (tj. v úseku Praha hl.n. – Bohumín pojede v kategorii SC). V Praze hl.n. tak odpadne přestup.
Kromě těchto vlaků budou v provozu i další spoje, které jezdí i v současnosti, tedy pár vlaků SC 240 / 241 Pendolino Košičan (Praha – Košice a zpět) a spoje 515, 516 a 517 (Praha – Bohumín a zpět) jedoucí v kategorii IC s povinnou rezervací místa k sezení.
Jednotky Pendolino byly v provozu i v období pandemie, ač v omezeném režimu. Během loňského podzimu i letošní zimy a jara pravidelně vozil cestující pár vlaků SC Pendolino mezi Prahou, Ostravou a Košicemi a další pár vlaků IC Pendolino zajišťoval spojení mezi Prahou, Plzní a Karlovými Vary. V provozu byl také třetí pár Pendolin mezi Prahou, Plzní a Františkovými Lázněmi, který však několik týdnů v letošním roce jezdil jen o víkendech.
Omezený provoz České dráhy využily k důkladným preventivním prohlídkám a servisním úkonům, které vyžadují delší časovou náročnost. Přesněji šlo například o kompletní výměnu mezivozových datových kabelů, preventivní výměnu dvojkolí, zostřené prohlídky nástupních dveří a další. Tyto vlaky jsou totiž v běžném provozu značně vytížené. Denně je obvykle nasazováno šest ze sedmi souprav a každá z nich v průměru najezdí přes 1100 kilometrů za pouhý jeden den. Obdobný rozsah údržby byl prováděn například i u jednotek railjet a dalších vlaků napříč celou flotilou ČD. Tu v současné době tvoří více než 4000 vozidel.
O dalších změnách budou ČD průběžně informovat v závislosti na vývoji epidemické situace a podle výsledků jednání se zahraničními partnerskými dopravci. Aktuální informace o provozu dálkových linek Českých drah jsou k dispozici ZDE. Cestujícím doporučujeme, aby si před cestou ověřili jízdní řády ve vyhledávači spojení (ZDE) nebo v aplikaci Můj vlak, které jsou průběžně aktualizovány.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva