Záměr managementu již schválila dozorčí rada i řídicí výbor. S vítězi soutěží dopravce podepíše rámcové smlouvy a vozidla odebere pouze v případě, že na jejich nákup získá část prostředků z operačního programu OPD II, nebo se s objednateli dohodne na úhradě nákladů spojených s jejich nasazením.
„V rámci sedmi veřejných zakázek budeme hledat výrobce 90 vozů a 31 elektrických jednotek pro dálkovou dopravu, 30 elektrických a 8 motorových jednotek pro regionální dopravu a 5 netrakčních push-pull souprav pro regionální dopravu,“ upřesňuje Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za úsek osobní dopravy.
České dráhy v současné době řeší obchodní model po roce 2019, kdy jim skončí část dlouhodobých kontraktů s kraji a se státem. Počet poptávaných vozidel přitom vychází z jednání s jednotlivými kraji a ze zveřejněných záměrů Ministerstva dopravy ČR v rámci otevírání trhu v dálkové dopravě.
„Pokud chceme uspět v konkurenčním boji, musíme se na plnění přání objednatelů, včas připravit. Díky rámcovým smlouvám budeme mít již předem vybrané dodavatele, a když získáme smlouvy, můžeme rovnou zadat výrobu nových vozidel. Ušetříme tak čas a vyšší kvalitu poskytneme zákazníkům o to dříve. Zároveň budeme schopní čerpat dotační prostředky z OPD II určené pro obnovu vozidlového parku v regionální dopravě. Na spolufinancování nákupu jsme samozřejmě připraveni,“ doplňuje Miroslav Kupec, člen představenstva ČD odpovědný za úsek techniky, servisu a majetku.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva