Informační služby zvládají vyřídit 92 % dotazů v tentýž den, kdy je přijmou. 22 % požadavků dokonce zodpovědí do 5 minut, 27 % do 10 minut a 22 % do 30 minut. „Snažíme se maximalizovat užitek statistických informací a komfort jejich uživatelů. Rychlost poskytování dat patří spolu s jejich kvalitou mezi klíčové principy,“ řekla předsedkyně Českého statistického úřadu (ČSÚ) Iva Ritschelová.
Podle údajů o činnosti informačních služeb za období leden–červen 2015 patří mezi nejčastější tazatele občané (34 %) a podnikatelské subjekty (28 %). Studenti tvoří 10 %, další desetinu pak samospráva (6 %) a státní správa (4 %). Zájemci o statistická data se na ČSÚ obvykle obracejí telefonicky (51 % dotazů) nebo e-mailem (40 % dotazů).
Informační služby jsou dostupné v ústředí ČSÚ i na všech krajských správách. Poskytují zejména:
- odpovědi na telefonické i písemné dotazy ke zveřejněným informacím, metodice zjišťování dat, probíhajícím šetřením, mezinárodní statistice atd.,
- konzultace a poradenskou činnost – informace o dostupných údajích a službách, možnostech zajištění objednávek a požadavků, obsahu jednotlivých ukazatelů či konzultace k dostupnosti dat,
- úřední výpisy o míře inflace, dosažených mzdách v jednotlivých profesích či regionech atd.,
- výběry z databází ČSÚ – regionální databáze, výsledky sčítání lidu, domů a bytů, volební výsledky, databáze zahraničního obchodu aj.,
- výběry dat z Registru ekonomických subjektů či z Registru sčítacích obvodů a budov apod.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva