CzechTourism: Zájem zahraničních turistů o Českou republiku stále roste

30.08.2017 14:26 | Zprávy

Během prvního pololetí letošního roku přijelo do HUZ v Česku celkem 4,6 mil. zahraničních turistů, což představuje meziroční nárůst o 12,8 %. O 13 % vzrostl i počet přenocování těchto turistů, průměrná doba přenocování činila v prvním pololetí 3,6 dne.

CzechTourism: Zájem zahraničních turistů o Českou republiku stále roste
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

„K výraznému nárůstu příjezdů turistů přispěla řada faktorů. Jednak marketingové aktivity příspěvkové organizace Ministerstva pro místní rozvoj CzechTourism na daných trzích, image bezpečné destinace a také stabilní vývoj kurzu koruny i po ukončení intervencí ČNB,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.

U významných trhů, které vykazují nad 100 000 příjezdů ročně, nejvíce rostly příjezdy turistů z Číny (+ 56 %), Ruska (+ 51 %) a Jižní Korey (+ 39 %). Dvouciferný nárůst příjezdů zaznamenaly statistiky také u turistů z Polska, Itálie, Francie, Izraele, Tchaj-wanu, Švédska a Ukrajiny.

Největší nárůsty v absolutních číslech:

  • Rusko + 91 tis.
  • Čína + 76 tis.
  • Korea + 57 tis.
  • Německo + 52 tis.
  • Polsko + 33 tis.

„Pro udržení a případně i navýšení stávající návštěvnosti České republiky zahraničními turisty uspořádala agentura CzechTourism na konci června již druhý výroční incomingový workshop s mezinárodními nákupčími - Czech Republic Travel Trade Day. V rámci této akce CzechTourism propojil přes 70 zahraničních nákupčí (touroperátorů a cestovních kanceláří) z celkem 27 zemí, kteří přijeli s cílem rozšířit svou nabídku služeb a zájezdů do České republiky, s osmi desítkami českých podnikatelů a zástupců regionů“, komentovala příznivý trend v příjezdech turistů ředitelka CzechTourism Monika Palatková.

Po konání této akce v roce 2016 vznikly nové balíčky nabídek například v Koreji, Rakousku nebo Německu, Rusko a Skandinávie přidaly do itinerářů nové možnosti ubytování v Česku.

Strategií agentury CzechTourism do dalších let je rozšiřování portfolia, zaměření na nové, perspektivní trhy, které dlouhodobě vykazují stabilní růst. Z tohoto důvodu agentura letos na jaře otevřela zahraniční zastoupení 2. stupně například v Indii a Izraeli.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Odvolání Hřiba

Pane Nachere, nemyslíte, že už je opravdu na čase odvolat Hřiba? Sice jste v opozici, ale podle mě by se k vám přidal i někdo z koalice, a pokud ne, tak se jen potvrdí, že takovým lidem jde jen o korýtko, protože je více než jasné, že je Hřib totálně nekompetentní a navíc nedůvěryhodný a dost možná ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nadace ČEZ: Skauti ve Verměřovicích mají zrekonstruovanou klubovnu

20:16 Nadace ČEZ: Skauti ve Verměřovicích mají zrekonstruovanou klubovnu

Skautský oddíl ve Verměřovicích se schází v nové klubovně. Na rekonstrukci přispěla Nadace ČEZ částk…