DPP se nechystá odprodat tramvaje 15T ForCity

30.06.2014 21:39 | Zprávy

Médii proběhla v uplynulém týdnu mylná informace, že Praha možná odprodá desítky tramvají 15T ForCity. Dopravní podnik hl.m. Prahy (DPP) o jejich prodeji v současnosti neuvažuje a ani o něm nevede žádná jednání. Tramvaje 15T ForCity považuje DPP za vozidla plně vyhovující potřebám pražské MHD.

DPP se nechystá odprodat tramvaje 15T ForCity
Foto: Hans Štembera
Popisek: Tramvaj číslo 22

„Před několika týdny se nám podařilo dojednat pro DPP výrazně lepší podmínky, jako například bezúročný odklad poloviny plateb o 4 roky, klimatizaci a wifi pro cestující, lepší servisní podmínky, prodloužení záruky. Jedná se o nejmodernější nízkopodlažní tramvaje, které Praha potřebuje, aby cestujícím byl i nadále zaručen vysoký komfort přepravy. V tuto chvíli je v provozu již sto tramvají tohoto typu a DPP o jejich prodeji nyní neuvažuje,“ uvedl generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.

„DPP v tuto chvíli skutečně nevede žádná jednání o jakémkoliv prodeji tramvají 15T ForCity, tuto informaci považujeme za pouhou spekulaci. Tramvaje 15T ForCity jsou zcela nízkopodlažní a vyhovují nejnovějším standardům moderní městské dopravy. Umožňují pohodlnější přepravu seniorů, rodičů s dětmi i osob se sníženou pohyblivostí.,“ doplnil mluvčí DPP Jiří Štábl.

Vozidla rovněž splňují nejnovější bezpečnostní standardy – aplikované nejmodernějšími prvky aktivní i pasivní ochrany cestujících včetně kamerových systémů. Plně otočné podvozky navíc umožňují tramvajím projíždět Prahou bez jakýchkoli omezení ve všech částech křivolakých tramvajových tratí v centru města.

Překvapení nad informací o možném prodeji vyjádřil i generální ředitel Škody Transportation Josef Bernard: „Domnívám se, že se jedná o omyl, s DPP jednáme o spolupráci při prodeji vozů typu 14T.“ To potvrdil i Jaroslav Ďuriš: „Zvažujeme prodej tramvají 14T, označovaných jako Porsche. Jedná se o moderní vozy, které mohou najít výborné uplatnění v jiných městech a jejich prodejem můžeme získat výrazně víc finančních prostředků než prodejem starých vozů typu T3.

Navíc vzhledem k tomu, že nedošlo k plánovanému rozvoji tramvajových tratí v okrajových částech Prahy, čímž by vznikly nové dlouhé rychlé úseky vhodné pro tuto koncepci tramvají, je použití vozů 14T v Praze poněkud komplikované.“

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

plk. Ing. Zdeněk Nytra byl položen dotaz

změna kurzu

Dobrý den, chápu vás dobře, že vy nemáte problém s tím, když ODS ústy jejího předsedy dává nereálné sliby? V čem se ale pak lišíte od populistů, kterých je v parlamentu dost? Co se stalo s kdysi pragmatickou stranou, která hájila zájmy živnostníků a byla i racionální a často oprávněně kritická k EU,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: V apce Můj vlak si nově můžete koupit i jízdenky integrovaného dopravního systému Ústeckého kraje

11:27 České dráhy: V apce Můj vlak si nově můžete koupit i jízdenky integrovaného dopravního systému Ústeckého kraje

České dráhy ve spolupráci s Ústeckým krajem zavádějí další funkci do populární mobilní aplikace Česk…