Jihočeská centrála cestovního ruchu: Cyklotrasou roku 2021 se stala Stezka železné opony

30.04.2021 21:20 | Zprávy

Úsek mezinárodní stezky EuroVelo 13 Gmünd / České Velenice – Bratislava ocenila odborná porota na cykloveletrhu v Holandsku.

Jihočeská centrála cestovního ruchu: Cyklotrasou roku 2021 se stala Stezka železné opony
Foto: JCCR
Popisek: Jihočeská centrála cestovního ruchu - logo

Společný, zhruba 400 kilometrů dlouhý, česko-rakousko-slovenský úsek Stezky železné opony na mezinárodní trase EuroVelo 13 mezi Gmündem / Českými Velenicemi a Bratislavou, na české straně hranic procházející například také Slavonicemi či Mikulovem, ocenila odborná porota v rámci online cykloveletrhu „Fiets en Wandelbeurs“ v Holandsku titulem Cyklostezka roku 2021. Partnerem Stezky železné opony v České republice je mimo jiné Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR).

„Zisk prestižního ocenění Cyklostezka roku 2021 chápeme nejen jako ocenění činnosti JCCR v rámci rozvoje přeshraničních projektů v tomto případě dálkové cyklotrasy EV 13, ale také jako potvrzení výborných vztahů a kvalitní spolupráce s našimi zahraničními i domácími partnery. Získaná cena bude mít také nepochybně významný marketingový přínos, který do oblasti jižních Čech přiláká nové návštěvníky z tuzemska i ze zahraničí. Pro rozvoj cestovního ruchu v daných regionech mají podobná ocenění mimořádný význam,“ uvedl ředitel JCCR Jaromír Polášek.

Česko-rakousko-slovenský úsek Stezky železné opony – EuroVelo 13 se prosadil v silné konkurenci například nizozemské Stezky na pobřeží Severního moře, Oranžské cyklostezky či Stezky kolem Zuiderzee rovněž v Nizozemsku.

Česko-rakousko-slovenský úsek Stezky železné opony – EuroVelo 13 začíná v dvouměstí České Velenice / Gmünd a pravidelně kličkuje mezi územím obou států jižními Čechami a jižní Moravou a rakouskými regiony Waldviertel a Weinviertel až do Bratislavy. Nabízí fascinující putování historií a kulturou všech tří zemí a jejich přírodními atrakcemi. Návštěvníky stezka mimo jiné provede malebnými městečky, ukáže ojedinělou architekturu, zachovalé pohraniční opevnění, přeshraniční Národní park Podyjí / Thayatal či Lednicko-Valtický areál pod ochranou UNESCO.

„Unikátní příroda a památky, připomínky tradiční kultury i pohnuté historie česko – rakouského pohraničí jsou také cílem přeshraničního projektu Kultura a příroda na Zeleném pásu, ATCZ74 je propagace dálkové cyklotrasy EuroVelo13 na území jižních Čech a jižní Moravy, na druhé straně hranice pak v oblasti destinací Waldviertel na severozápadě dolního a Weinviertel na severovýchodě dolního Rakouska,“ poznamenala Pavla Drunecká, manažerka projektu Kultura a příroda na Zeleném pásu JCCR.

Evropský zelený pás podél Železné opony nabízí unikátní kulturní a přírodní zážitky

Cyklotrasa EuroVelo 13 v současné době jedinečným způsobem mapuje přírodní a kulturní dědictví rozléhajícím se na evropském Zeleném pásu podél Železné opony. Ta představovala svého času mimořádně dlouhý pás „území nikoho“ mezi Východem a Západem, který byl i několik kilometrů široký. Vstup do tohoto hraničního pásma byl bez zvláštního povolení zcela zakázán, hospodářské aktivity byly silně omezeny. Paradoxně tak byl vytvořen unikátní zelený pás napříč celou Evropou, jenž byl ušetřen větších negativních zásahů lidské činnosti.

Krátce po pádu železné opony a následném zpřístupnění pro veřejnost začaly nejcennější přírodní lokality zeleného pásu získávat ochranu jednotlivých států v podobě národních či přírodních parků, biosférických rezervací a podobně. „V současnosti jsou tato zcela unikátní území ideálním prostorem především pro rozvoj cykloturistiky a ta je, vzhledem k vynikajícím terénním a geografickým podmínkám regionu a stále kvalitnější nabídce služeb, jedním z hlavních segmentů turistického ruchu na jihu Čech,“ konstatoval Polášek.

EuroVelo 13 - Stezka železné opony je dálkovou cyklistickou trasou měřící zhruba 10 tisíc kilometrů. Stezka začíná v Norsku u Barentsova moře a končí na břehu Černého moře v Bulharsku za městem Rezovo. V České Republice vstupuje na naše území v oblasti Trojmezí u Ašského výběžku a kopíruje hranici s Německem a Rakouskem až opouští naše území u Břeclavi nedaleko soutoku dvou největších řek regionu – Moravy a Dyje.

„Tato cyklistická linie vede po již existující jihočeské části EV13, která se od šumavské obce Modrava vine více či méně v kontaktu s hraniční linií nejen územím Jihočeského kraje, ale zavítá i na území Bavorska a Horního a Dolního Rakouska. Cyklotrasa, procházející v délce 315 kilometrů jihočeskou částí EV13, směřuje napříč Šumavou, oblastí Lipenska a Vyšebrodska přes Novohradské hory a Českou Kanadu,“ dodala Drunecká.

Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) je organizace zřízená Jihočeským krajem k výkonu funkce destinačního managementu pro region jižní Čechy. Hlavním cílem je realizace projektů zaměřených na rozvoj turistické nabídky a prezentace regionu jako turisticky atraktivní destinace v tuzemsku i zahraničí. Tvoří produktové linie a zajišťuje vydávání tištěných propagačních materiálů. JCCR je provozovatelem Informačního Systému Cestovního Ruchu Jihočeského kraje ZDE. JCCR koordinuje činnost turistických oblastí na území Jihočeského kraje, spolupracuje s městy a obcemi, infocentry a subjekty cestovního ruchu z veřejného i soukromého sektoru. Úzce spolupracuje s agenturou CzechTourism, včetně jejích zahraničních zastoupení, komunikuje a spolupracuje se zahraničními partnery při tvorbě a realizaci přeshraničních projektů.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo zdravotnictví: Novela zákona umožní studentům pracovat dříve v nemocnicích

19:15 Ministerstvo zdravotnictví: Novela zákona umožní studentům pracovat dříve v nemocnicích

Ministerstvo zdravotnictví navrhuje umožnit studentům vybraných zdravotnických oborů dřívější nástup…