MŠMT vydalo Zprávu z mimořádného šetření k distanční výuce

05.05.2021 17:05 | Zprávy

Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy (MŠMT) představuje Zprávu z mimořádného šetření MŠMT k distanční výuce žáků v základním vzdělávání. Z dat šetření, provedeného v únoru 2021 mezi 4102 školami, které jsou zřizované krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí, mimo jiné vyplývá, že online výuka převažovala na 99 % běžných veřejných základních škol a nižších stupních víceletých gymnázií.

MŠMT vydalo Zprávu z mimořádného šetření k distanční výuce
Foto: msmt.cz
Popisek: MŠMT - logo

Cílem povinné části šetření bylo vyhodnotit mimořádné finanční prostředky, které byly školám poukázány na podzim roku 2020. Za tyto prostředky v celkové výši 1,3 miliardy korun bylo pořízeno 62041 notebooků, 11844 tabletů a 216 mobilních telefonů, dále různé typy softwaru a ostatní učební pomůcky. Školy v šetření oceňovaly flexibilitu, nízkou administrativní zátěž, rychlost a účelnost poskytnutí mimořádných finančních prostředků. „Mnohokrát děkujeme za podporu v rámci dotace na pořízení notebooků …, jinak bychom distanční výuku vůbec nebyli schopni realizovat online,“ zní jedna z mnoha reakcí ředitelů škol.

Dotazník kromě využití finančních prostředků zahrnoval i nepovinnou část týkající se distanční výuky. Celkem 96 % ředitelů z 3942 veřejných základních škol a nižších stupňů víceletých gymnázií se rozhodlo vyplnit i tuto část. Nejméně častým důvodem neúčasti na distanční výuce byly technické důvody (absence připojení k internetu nebo nedostatek koncových zařízení). Tomu pravděpodobně napomohlo i to, že školy žákům zapůjčily přes 40 tisíc digitálních zařízení. Ta zapůjčily jak z těch, kterými disponovali již dříve, tak těmi nakoupenými v souvislosti s epidemií koronaviru, a to zejména z posíleného rozpočtu pro regionální školství právě na pořízení ICT zařízení. Stav technického vybavení škol pro zajištění online distanční výuky považuje nyní za dostatečný 90 % škol.

Celý dokument je ke stažení ZDE.

5 hlavních pozitivních zjištění:

  • školy si pořídily přes 74 tisíc mobilních digitálních zařízení, 1,8 tis. škol si pořídilo některý z druhů softwaru a 1,7 tis. škol si zakoupilo i ostatní učební pomůcky
  • online výuka dle vyjádření ředitelů škol převažovala na 99 % běžných[1] veřejných ZŠ a nižších stupních víceletých gymnázií
  • nejméně častý důvod neúčasti: absence či nedostatek digitálního zařízení v domácnosti
  • školy žákům zapůjčily přes 40 tis. zařízení (vč. těch, které vlastnily již dříve, tedy ne pouze z těch, které si nově zakoupily)
  • 90 % škol považovalo stav své technické vybavenosti pro zajištění online distanční výuky po využití mimořádných prostředků na ICT za dostatečný.

Poznámka:
[1] Při započtení škol zřizovaných dle § 16 odst. 9 školského zákona, v nichž distanční výuka téměř neprobíhala, se jedná o poměr 96 % převážně online vs. 4 % převážně offline výuka.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Myslíte, že zvýšení trestů pro pašeráky stačí?

Podle mě jsou téměř nepostižitelní, protože se je málokdy podaří vůbec chytit. Ale když jste toto téma nakousla, tak jaké tresty jim hrozí teď a jaké navrhujete? A máte taky nějaký účinný plán, jak ochránit naše hranice? A co si vůbec myslíte, že teď bude, když Asadův režim padl? Je to dobře nebo ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS: Profesionální a dobrovolní hasiči jednali o společné budoucí strategii

7:14 HZS: Profesionální a dobrovolní hasiči jednali o společné budoucí strategii

Zástupci vedení Ministerstva vnitra – generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR se seš…