Modernizace trati Plzeň - Domažlice vyvolává obavy. Prý ale pozemky a lesy neohrozí

11.04.2015 16:53 | Zprávy

V Holýšově se konala prezentace současného stavu přípravy investiční akce „Modernizace trati Plzeň – Domažlice – státní hranice SRN“. Této akce se zúčastnil také místostarosta Domažlic Stanislav Antoš a jednatel Domažlických městských lesů Jan Benda.

Modernizace trati Plzeň - Domažlice vyvolává obavy. Prý ale pozemky a lesy neohrozí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Železnice, ilustrační foto

V uplynulých týdnech zaplavily média zprávy o připravované modernizaci železniční trati Plzeň - Domažlice, která by výrazně zabrala okolní pozemky. Velké obavy měli například občané Holýšova, ovšem podle některých projektů Správy železniční dopravní cesty měla nová dvojkolejná trať zasahovat i do pozemků města Domažlice, zabrat měla především lesy. Zástupci SŽDC ovšem ve středu takové plány vyvrátili.

„V územních plánech měst a obcí se počítá s velkolepými projekty a přestavbou tratě z Plzně do Domažlic na dvojkolejnou trať, po které by mohly vlaky jezdit rychlostí 200 km/h. Realizace takového koridoru ovšem v příštích 50 letech není reálná. Přesto, že v územních plánech bude toto území stále ohroženo a také chráněno před případnými stavbami,“ uvedl za SŽDC náměstek ředitele pro techniku Pavel Paidar.

A co to znamená v praxi? Pro modernizaci trati Plzeň – Domažlice – státní hranice SRN má SŽDC připraveno hned několik projektů. V letech 2019-2025 ale počítá s takzvanou variantou 4e, v rámci které bude celá trať optimalizována a elektrifikována. Přesto, že si stavba vyžádá drobné záběry pozemků především kvůli protihlukovým opatřením, zůstane trať jednokolejná a ve většině případů na stávajících pozemcích. Doprava bude lépe organizována a doba jízdy z Domažlic do Plzně by měla trvat pouhých 35 minut. Náklady na tento projekt činí 9,5 mld. Kč a spolufinancovat by jej měla Evropská unie.

S novou výstavbou železnice počítá SŽDC v úseku Plzeň – Líně – Zbůch. Ta bude určena především pro nákladní dopravu. Co se týká Domažlic, v některých úsecích dojde také k výstavbě dalších kolejí. Například v úseku Radonice –Domažlic nebo u zastávky Domažlice – město, a to zejména z důvodu křížení vlaků. Přestavby se dočká také kolejiště na domažlickém nádraží, kde mimo jiné vznikne podchod s bezbariérovým přístupem v podobě výtahu. Tyto stavební úpravy by se ale okolních pozemků měly dotknout jen minimálně.

Kompletní informace o připravovaném projektu získají občané přímo u Správy železniční dopravní cesty, kontakty jsou k dispozici na www.szdc.cz.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český rozhlas: Plánujeme v roce 2025 hospodařit s vyrovnaným rozpočtem

7:16 Český rozhlas: Plánujeme v roce 2025 hospodařit s vyrovnaným rozpočtem

Rada Českého rozhlasu dnes na svém zasedání schválila rozpočet ČRo na rok 2025. Rozpočet je sestaven…