„Obecné povědomí o zelených linkách je takové, že jsou zdarma. To je pravda, ale jen pro volajícího. Veškeré náklady na telekomunikační provoz hradí plně provozovatel linky, což je v tomto případě Jihočeský kraj,“ řekla náměstkyně hejtmana Jihočeského kraje pro IT a e-government Lucie Kozlová s tím, že linka je plně vytížená a náklady na provoz se každý měsíc zvyšují.
Faktura za měsíc leden byla ve výši 35 282,93 Kč, za únor 53 878,38 Kč a za březen 107 238,38 Kč. „To je důvod, proč jsme společnost O2 Czech Republic požádali o slevu a dostali jsme ji. Za volání z mobilní sítě tak oproti původní ceně ušetříme 25 procent a za volání z pevných linek pak 20 procent,“ upřesnila Kozlová.
Jihočeský kraj má na provoz hlasových telefonních služeb na pevných linkách uzavřenou smlouvu, jejíž součástí je i zmiňovaná zelená linka 800 100 450. Tu kraj zřídil a sám ji formou call centra provozuje od začátku letošního roku.
„Linku jsme volili jako bezplatnou, protože ji využívají především starší občané, a to nejen z našeho kraje. Volají i senioři z celé ČR. My jim pomáháme s registrací do centrálního registračního systému, s orientací na webových stránkách Ministerstva zdravotnictví ČR, s fungováním PIN kódů rozesílaných SMS atd. Chci poděkovat společnosti O2 Czech Republic za vstřícnost. Ušetřené peníze můžeme použít na další náklady spojené s očkováním Jihočechů,“ dodala Lucie Kozlová.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva