Se svými 72,41 body získala Fio banka opět nejvyšší hodnocení a stala se tak Nejvstřícnější bankou roku 2013. Fio banka tak obhájila titul Nejvstřícnější banka z roku 2011 a 2012. Druhá v pořadí Air Bank obdržela 71,96 bodů. Třetí místo získala UniCredit Bank se svými 68,87 body. Komerční banka pak získala 68,59 bodů a pátá Equa bank 68,15 bodů.
Fio banka zvítězila již potřetí v řadě
Fio banka zaznamenala svůj zlatý hattrick. Po zisku titulu Nejvstřícnější banka roku 2011 a 2012 získává Fio bank i titul Nejvstřícnější banka roku 2013.
V průběhu roku 2013 se Fio banka věnovala neustálému zatraktivňování svého běžného účtu a souvisejících služeb. Banka se tak zaměřila na základní bankovní produkt a udělala dobře. Banka tak výrazně zjednodušila založení svého konta. Klienti mohou založit konto na základě jednostránkového formuláře či prostřednictvím kurýra, navíc si mohou klienti zvolit své číslo bankovního účtu. Zejména v závěru roku banka výrazně zatraktivnila úrokové sazby u svých hypoték, díky čemuž se v tomto segmentu dostala mezi nejlepší banky.
"Fio banka se ve většině průzkumů umísťuje i ve IV. čtvrtletí se svým běžným účtem na prvním nebo druhém místě. První místo v Q Reportu Scott & Rose obhájila banka i pro aktuální IV. čtvrtletí a to se stejnou částkou jako minule - roční náklady standardního klienta jsou 158 Kč. Za celý rok 2013 je Fio banka bankou s nejlepším hodnocením poplatkové politiky a přehlednosti sazebníku", říká organizátor projektu a hodnotitel za bankovnipoplatky.com Patrik Nacher.
Banka navíc výrazně zvýšila počet svých klientů a zazářila i v dalších, konkurenčních anketách a soutěžích. Samozřejmostí pak je také neustálé zlepšování internetového či mobilního bankovnictví a komunikace s klienty. A ačkoliv se jedná o spíše středně velkou banku, patří banka mezi nejinovativnější na trhu. Velký skok se Fio bance povedl i v oblasti její dostupnosti. Banka svými pobočkami a pracovišti pokrývá až na výjimky v podstatě celé území ČR. Jednotlivé vstřícné kroky tak zaujaly nejen veřejnost, ale i porotce. Banka si navíc i v průběhu roku 2013 uchovala spolu s mBank nejlepší hodnocení týkající se výše poplatků a přehlednosti sazebníků.
Porotce Jan Klička, vedoucí redaktor Deníku se ve svém hodnocení o Fio bance vyjádřil následovně: „Kulatých sto tisíc klientů asi nejlépe vypovídá o letošních úspěších Fio banky. Poslední kvartál se nesl ve znamení mnoha změn. Banka zavedla jednostránkovou žádost o účet, možnost založit účet prostřednictvím kurýra apod. Současně nabídla hned dvě akční slevy na hypotéky, přičemž sazba od 2,79 procenta dělá z Fio banky naprostou špičku trhu. Jako klientský bonus banka začala nabízet i možnost zvolit si číslo účtu. Fio má za sebou úspěšný rok 2013.“
Nejvstřícnější banka 2010 |
Nejvstřcnější banka 2011 |
Nejvstřícnější banka 2012 |
Nejvstřícnější banka 2013 |
(1) GE Money Bank 65,51 % |
(1) Fio banka 71,49 % |
(1) Fio banka 72,78 % |
(1) Fio banka 72,41 % |
(2) Poštovní spořitelna 64,12 % |
(2) UniCredit Bank 67,77 % |
(2) mBank 68,88 % |
(2) Air Bank 71,96 |
(3) Raiffeisenbank 63,33 % |
(3) GE Money Bank 67,06 % |
(3) Air Bank 68,69 % |
(3) UniCredit Bank 68,87 % |
Zdroj: www.vstricnabanka.cz
Air Bank útočila na první místo, skončila těsně druhá
Velký nástup zaznamenala Air Bank od druhého čtvrtletí loňského roku. Hned druhé čtvrtletí získala tato banka nejvyšší hodnocení. Toto hodnocení dále obhájila i ve čtvrtletí třetím. Teprve ve čtvrtém čtvrtletí nahradila Air Bank nakonec vítězná Fio banka. Rozdíl mezi první Fio bankou s hodnocením 72,41 bodu a druhou Air Bank s hodnocením 71,96 bodu byl tak skutečně minimální a představoval pouhých 0,45 bodu. I tak lze Air Bank ocenit za posílení svého hodnocení a posun ze třetího místa v roce 2012 na místo druhé v roce 2013.
A čím veřejnost a naše porotce Air Bank v roce 2013 zaujala? Velkým a inovativním tématem banky byla možnost klientů vybírat hotovost na terminálech sazky. Banka tak proměnila v přednost svůj dosavadní handicap, tedy nedostatek bankomatů a umožnila svým klientům bezplatně vybírat hotovost a to velmi komfortně na více než čtyř tisících pobočkách Sazky. Dalším vstřícným krokem bylo zavedení půjček s odměnou za řádné splácení a samozřejmě také vstřícná poplatková politika banky. Banka také dovedla díky zajímavé a zapamatovatelné reklamě velmi dobře prodat. O vstřícnosti a atraktivitě banky svědčí i fakt, že dokázala během dvou let své přítomnosti na trhu získat více než 200 tisíc klientů.
Porotkyně Martina Hedvičáková z Univerzity Hradec Králové Air Bank zhodnotila takto: „Air Bank vychází vstříc potřebám svých klientů a nabízí vedení úvěrového účtu zdarma. Také začala odměňovat své klienty, kteří splácí své spotřebitelské úvěry včas. Air Bank si vede velmi progresivně. Zatímco začátkem prosince roku 2012 měla banka více než 80 tisíc klientů, o rok později jich měla více než 200 tisíc.“
UniCredit Bank se vrací do první trojky
UniCredit Bank se v roce 2013 vrátila do první trojky a získala pomyslný bronz. Tato banka je ve svém hodnocení jako na houpačce. Zatímco v roce 2011 skončila tato banka na druhém místě, a v roce 2012 z medailového umístění úplně vypadala - skončila čtvrtá, rok 2013 pro ni znamenal opět návrat na stupně vítězů a třetí místo.
Banka je tradičně hodnocena pozitivně. Tato středně velká banka umí pracovat s různými skupinami klientů a šít jim produkty přímo na míru. Pro některé profese se přitom banka stylizuje jako jejich dvorní banka. To platí například pro advokáty a její exkluzivní spolupráci s Českou advokátní komorou. Nicméně i běžnému klientovi má banka co nabídnout a přináší často velmi zajímavá a netradiční řešení. Stejný přístup použila banka v roce 2013.
„Banka střední až větší velikosti na poměry ČR. Je universální a poskytuje v podstatě všechny služby, které si lze pro spotřebitele představit. Informace na internetových stránkách jsou přehledné a docela příjemně sestavené. Lze se dobrat celkem jednoduše všem potřebným informacím. Banka je také vidět na reklamních plochách. Banka patří mezi inovativní banky," říká porotce, bývalý finanční arbitr a vysokoškolský učitel Otakar Schlossberger.
Komerční banka je čtvrtá, Equa Bank pátá
Komerční banka je velkým překvapením roku 2013. Jedná se o jedinou velkou banku mezi pěti nejlépe hodnocenými bankami. Komerční banka přitom velmi zaujala v prvním čtvrtletí roku, kdy se stala Nejvstřícnější bankou za první čtvrtletí s rekordním hodnocením 70,21 bodu. Od té doby však své hodnocení spíše snižovala. Nicméně celkově ji to stačilo na čtvrté místo a historický úspěch této banky v klientském ratingu.
Equa Bank uzavírá první pětku. I pro ni se jedná o historický úspěch. Zajímavostí je, že tato banka od prvního čtvrtletí roku 2013 své hodnocení stále postupně posilovala. Pokud by tento pro ni pozitivní vývoj pokračoval dál, může tato banka pomýšlet i na medailové pozice v roce 2014.
Kompletní výsledková tabulka hodnocení Vstřícná banka za celý rok 2013
Banka |
I. čtvrtletí 2013 |
II. čtvrtletí 2013 |
III. čtvrtletí 2013 |
IV. čtvrtletí 2013 |
Celkem-průměr |
Pořadí |
Fio banka |
69,27 |
73,1 |
71,57 |
75,68 |
72,41 |
1. |
Air Bank |
67,62 |
73,37 |
72,75 |
74,1 |
71,96 |
2. |
UniCredit Bank |
68,95 |
68,45 |
70,03 |
68,03 |
68,87 |
3. |
Komerční banka |
70,21 |
69,92 |
66,35 |
67,86 |
68,59 |
4. |
Equa Bank |
65,89 |
66,76 |
69,56 |
70,37 |
68,15 |
5. |
GE Money Bank |
68,66 |
67,75 |
68,84 |
67,04 |
68,07 |
|
Česká spořitelna |
65,88 |
67,29 |
66,81 |
68,18 |
67,04 |
|
mBank |
65,85 |
69,42 |
65,83 |
64,62 |
66,43 |
|
Raiffeisenbank |
64,36 |
61,87 |
66,92 |
65,4 |
64,64 |
|
Poštovní spořitelna |
63,84 |
66,78 |
63,85 |
59,42 |
63,47 |
|
ČSOB |
64,58 |
63,87 |
61,78 |
63,06 |
63,32 |
|
Volksbank/Sberbank |
55,35 |
61,29 |
65,46 |
66,19 |
62,07 |
|
Zuno Bank |
60,58 |
60,74 |
61,7 |
60,31 |
60,83 |
|
LBBW Bank |
58,63 |
56,08 |
56,96 |
55,21 |
56,72 |
|
Citibank |
53,17 |
53,74 |
52,2 |
49,45 |
52,14 |
|
Zdroj: www.vstricnabanka.cz
O projektu Vstřícná banka
První klientský rating Vstřícná banka je průběžným čtvrtletním hodnocením, které má za cíl pravidelně, v průběhu roku hodnotit banky na základě vstřícných či nevstřícných kroků a opatření hodnocených bank. Jedná se tedy o konkrétní a adresné hodnocení opatření bank.
Hodnotí tři na sobě nezávislé skupiny hodnotitelů:
1) Odborná porota deseti odborníků
2) Server bankovnipoplatky.com - výše poplatků a přehlednost sazebníků
3) Registrovaná a neregistrovaná veřejnost
Členy odborné poroty jsou tyto osobnosti:
- JUDr. Ing. Ph.D. Otakar Schlossberger - předseda poroty je odborníkem na bankovnictví působící jako pedagog a autor zabývající se touto tématikou. Byl také prvním finančním arbitrem v České republice
- Ing. Olga Šeflová - lektorka a specialistka na metodickou a poradenskou činnost v oblasti bankovnictví, která zastupuje Bankovní institut Vysokou školu BIVŠ.
- Mgr. Petr Kučera - redaktor ekonomické a finanční rubriky hlavního mediálního partnera projektu Aktualne.cz
- Ing. Daniela Čermáková - lektorka a specialistka na bankovnictví na Metropolitní univerzitě Praha
- Mgr. Jan Klička - redaktor mediálního partnera projektu tištěného regionálního Deníku a internetového denik.cz
- Ing. Martina Hedvičáková - lektorka a specialistka na bankovnictví Univerzity Hradec Králové
- Ing. Bedřich Danda - dlouholetý předseda Sdružení podnikatelů a živnostníků ČR a náměstek ministra průmyslu a obchodu
- Dalibor Z. Chvátal - redaktor a odborník na bankovní služby, šéfredaktor finančního serveru Mesec.cz
- Mgr. Miroslav Zeman - redaktor serveru mojepoplatky.cz a bankovnipoplatky.com a advokát
- Ing. Markéta Grušáková - zástupce mediálního partnera Parlamentnilisty.cz a manažerka společnosti
OHODNOŤTE ČESKÉ BANKY NA SERVERU WWW.VSTRICNABANKA.CZ
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: az