Povodí Odry dokončilo rekonstrukci spádového stupně na Olši v Darkově

14.04.2015 18:16 | Zprávy

Státní podnik Povodí Odry dokončil rekonstrukci spádového stupně na Olši v Darkově, jehož rekonstrukci zahájil loni na jaře. Jedná se o první významnou rekonstrukci, kterou státní podnik Povodí Odry realizuje v rámci naplánovaných velkých rekonstrukcí a oprav vlastního majetku v následujících pěti letech. Stavební náklady na tuto akci jsou 30 milionů Kč a jsou plně hrazeny z vlastních zdrojů státního podniku

Povodí Odry dokončilo rekonstrukci spádového stupně na Olši v Darkově
Foto: Povodí Odry
Popisek: Povodí Odry

K poškození spádového stupně došlo při velkých povodňových průtocích na konci 20. století, kdy byla následně provedena opakovaná sanace jeho havarijního stavu. K úplné rekonstrukci stupně bylo přistoupeno z důvodu zajištění stability toku v tomto profilu. K důležitosti rekonstrukce přispěl i fakt, že stupeň je situován 40 metrů nad železničním mostem na trati Mosty u Jablunkova – Bohumín.

„Konstrukce nového stupně je velmi blízká konstrukci stupně původního. Technické řešení respektuje složité geologické podmínky i umístění stavby v oblasti důlních vlivů. Šířka přelivné hrany je 42 metrů, výška stupně je 2,85 metru. Stupeň je tvořen stěnami z ocelových štětovnic, které vytvářejí skříňovou konstrukci. Štětová stěna v profilu přelivné hrany je založena do hloubky přes pět metrů tak, aby bylo minimalizováno vyplavování jemných částic z podloží. Přelivná plocha a dno vývaru jsou opevněny balvanitým opevněním kladeným na štět. Jednotlivé kameny mají výšku 1,1 metru, jsou vyklínovány a uloženy na štěrkový filtr. Díky tomuto řešení byla vytvořena pružná a zároveň odolná konstrukce spádového stupně,“ vysvětluje Pavla Holečková z investičního odboru státního podniku Povodí Odry.

V rámci této stavby byly dále svahy vodního toku a přilehlých berem opevněny novou kamennou dlažbou do betonu. Na svazích ochranných hrází byla stávající kamenná dlažba zachována a přespárována.

Rekonstrukce probíhala ve dvou etapách, a to nejprve na levé a pak na pravé polovině toku. „Stavební práce v toku byly prováděny vždy v suché stavební jámě, kdy byla voda převáděna druhou částí toku,“ dodává na závěr Holečková.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Odvolání Hřiba

Pane Nachere, nemyslíte, že už je opravdu na čase odvolat Hřiba? Sice jste v opozici, ale podle mě by se k vám přidal i někdo z koalice, a pokud ne, tak se jen potvrdí, že takovým lidem jde jen o korýtko, protože je více než jasné, že je Hřib totálně nekompetentní a navíc nedůvěryhodný a dost možná ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP: Blíží se rekonstrukce stanic metra Českomoravská a Pankrác

11:14 DPP: Blíží se rekonstrukce stanic metra Českomoravská a Pankrác

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) finišuje s přípravnými pracemi na kompletní modernizaci stanic me…