Modernizace trati mezi Modřicemi a Horními Heršpicemi, která je součástí brněnského uzlu, zahrnovala rekonstrukci železničního svršku a spodku, modernizaci napájecího a trakčního vedení a v neposlední řadě také zvýšení traťové rychlosti.
„Jedním z největších přínosů modernizace na jihomoravském koridoru bylo výrazné zvýšení traťové rychlosti, a to až na 160 km/h. To je předpokladem pro zkrácení jízdních dob, které jistě potěší cestující,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Součástí prací na zhruba tři kilometry dlouhé trati bylo také posílení bezpečnostních prvků. „Zrekonstruovali jsme úrovňový přejezd v Modřicích, který je nyní zajištěn závorami se čtyřmi výstražníky, což výrazně přispěje ke zvýšení bezpečnosti. Stavební práce zahrnovaly i modernizaci zabezpečovacího a sdělovacího zařízení,“ upřesnil Jindřich Topol, výkonný ředitel společnosti Skanska.
Celkové náklady stavby s názvem Modernizace traťového úseku Modřice (mimo) – Brno Horní Heršpice (mimo) činily 242 665 286 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava navržen ke spolufinancování Evropskou unií, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 180 543 017 Kč. Národní financování projektu zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem prací byla Skanska a. s.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva