SŽDC: Nová trakční napájecí stanice u Nymburku zajišťuje bezpečnější a spolehlivější provoz na klíčové trati

18.01.2017 16:31 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostně ukončila rekonstrukci trakční napájecí stanice (TNS) Nymburk a výstavbu spínací stanice (SpS) Poříčany. Nová měnírna a spínací stanice jsou klíčové pro zajištění bezpečnosti a spolehlivého provozu na příslušných úsecích. Nezbytnost realizace této stavby vycházela především z rostoucích požadavků na energetické napájení železničních tratí.

SŽDC: Nová trakční napájecí stanice u Nymburku zajišťuje bezpečnější a spolehlivější provoz na klíčové trati
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

„Původní stanice byla před rekonstrukcí vybavena starší technologií a její technický stav neodpovídal nejnovějším evropským parametrům a standardům. Nová trakční napájecí stanice proto zajistila nejen spolehlivější zdroj elektřiny, ale navíc také zvýšila bezpečnost provozu. Její výkon tak v případě nouze umožní částečné napájení tratí, které k měnírně přímo nepřiléhají,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Předmětem projektu byla rekonstrukce technologické a stavební části TNS, areálových rozvodů nízkého i vysokého napětí, včetně připojení na trakční vedení. V rámci prací došlo k výstavbě nové provozní budovy v prefabrikovaném provedení. Pro potřeby dálkového dozoru a řízení z elektrodispečinku v Praze byla instalována nejmodernější technika, napojená na přenosové cesty a sdělovací zařízení.

Součástí stavby bylo i zřízení spínací stanice Poříčany pro potřeby zlepšení provozních stavů napájení trakčního vedení a zvýšení propustnosti 1. tranzitního železničního koridoru. Spínací stanice byla realizována včetně navazujících rozvodů vysokého a nízkého napětí a připojení na trakční vedení a sdělovací přenosové cesty.

Kompletní přestavba a modernizace objektu přispěla především ke zvýšení výkonu TNS v oblasti s ohledem na rostoucí požadavky na energetické napájení železničních tratí. Realizací projektu rovněž došlo k zajištění požadavků na zvýšení spolehlivosti železniční dopravy v daných úsecích za všech okolností, ať už jde o vyšší provoz, nepříznivé klimatické podmínky či výpadky na sousedních napájecích stanicích.

Jedná se o fázovaný projekt, kdy I. fáze byla spolufinancována Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci OP Doprava 2007–2013 a spolufinancování II. fáze je schváleno v rámci OP Doprava 2014–2020. Předpokládané celkové náklady stavby činí 356 087 102 Kč bez DPH a plánovaný celkový příspěvek EU je ve výši až 252 839 993 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Název stavby Zvýšení trakčního výkonu TNS, TNS Nymburk a SpS Poříčany
Investor stavby Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Zhotovitelé Elektrizace železnic, a.s.
Sudop Praha a.s.
OHL ŽS, a. s. 
Termín zahájení 12/2014
Termín dokončení 11/2016
Celkové náklady stavby 356 087 102 Kč bez DPH
Schválený příspěvek EU 252 839 993 Kč

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Josef Bazala byl položen dotaz

Bečva

Dobrý den, rozumíte rozhodnutí soudu? Mně rozsudek hlava nebere. Přeci není normální, že soud řekne, ano stal se trestný čin, ale viníka nepotrestá. Jestli to je možné, není třeba změnit zákon?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Dukovany vyrábí nejvíc v historii

11:49 ČEZ: Dukovany vyrábí nejvíc v historii

Generátory turbosoustrojí Jaderné elektrárny Dukovany dosahují v těchto dnech rekordní výroby za cel…