Projekt zahrnoval stavební úpravy splňující požadované zvýšení rychlosti v dopravnách na 100 km/h a vybudování nového traťového a staničních zabezpečovacích zařízení v úseku Luštěnice – Mladá Boleslav hl. n. Byla zřízena nová výhybna Bezděčín, což umožnilo vložení dalších tras nákladních vlaků a přispělo k plynulejšímu průjezdu vlakových souprav.
Zvýšení kapacity trati bylo dosaženo rovněž prodloužením užitečných délek dopravních kolejí ve stanicích Luštěnice-Újezd a Dobrovice na 650 m, díky čemuž je možné prodloužit nákladní vlaky na 610 až 630 m. V rekonstruovaných stanicích došlo k vybudování nástupišť ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice, přístup pro cestující je bezbariérový. V Luštěnicích navíc vlaky zastavují blíže
k obci v nově vybudované zastávce.
V celém úseku bylo modernizováno zabezpečovací a sdělovací zařízení včetně informačního systému pro cestující. Trať byla vybavena elektronickým staničním i traťovým zabezpečovacím zařízením
3. kategorie s dálkovým ovládáním z dispečerského pracoviště v Mladé Boleslavi.
V souladu s globálním cílem prioritní osy 1 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy na transevropské síti TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy.
Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Zvýšení kapacity trati Nymburk – Mladá Boleslav, 1. stavba činily 945 901 526 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava schválen ke spolufinancování Evropskou unií, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 729 440 278 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva