Důležitým nástrojem SČS k osvětě, a to nejenom spotřebitelů, ale i podnikatelských osob a jejich zaměstnanců z oblasti výroby a obchodu, je edice „Jak poznáme kvalitu?“.
Tato publikační činnost je prováděna v rámci priorit České technologické platformy pro potraviny a její pracovní skupiny Potraviny a spotřebitel, jejíž činnost SČS koordinuje a řídí; činnost skupiny je prostřednictvím ČTPP podpořena finančně Ministerstvem zemědělství.
Publikace naší edice mají podporovat vnímání různých úrovní a stupňů kvality potravin včetně identifikace určujících kvalitativních činitelů při výběru potravin. Edice je každoročně rozšiřována o další komodity potravin na trhu a jejími autory jsou vždy odborníci z daného oboru. Počet vydaných titulů už je ve třetí desítce.
Tuto tiskovou zprávu zveřejňuje SČS při příležitosti vydání nového titulu, který je věnován komoditě RYB A VÝROBKŮ Z NICH.
Věříme, že zájemce se z publikace dozví mnoho zajímavého o této komoditě z hlediska významu produktů rybolovu a akvakultury pro výživu, zpracování ryb a zejména, že poznatky spotřebiteli umožní navýšit jeho orientaci v kvalitě této komodity na trhu, což využije při rozhodování, výběru a nákupu.
Z názvů kapitol: Výživová hodnota produktů rybolovu a akvakultury, Alergeny, Průmyslové zpracování, Rozpoznání kvality při nákupu, atd.
Autorem textu je Ing. Miloš Kavka z ústředního inspektorátu SZPI v Brně. Pro oblast ryb a rybích výrobků je u nás předním odborníkem.
V edičním plánu letošním roce jsou dále tituly zaměřené na sóju a sójové výrobky, pivo, kávu, mražené krémy a konečně publikace o vlivu kulinárních úprav potravin na jejich výživovou hodnotu.
Sdružení českých spotřebitelů, z. ú. (SČS) si klade za cíl hájit oprávněné zájmy a práva spotřebitelů na vnitřním trhu EU a ČR, přičemž zdůrazňuje preventivní stránku ochrany zájmů spotřebitelů: „Jen poučený spotřebitel se dokáže účinně hájit“. SČS působí v řadě oblastí - pokrývají odbornosti ve vztahu ke kvalitě a bezpečnosti výrobků včetně potravin, technické normalizaci a standardizaci, kvalitě a bezpečnosti služeb včetně služeb finančního trhu aj. íce informací ZDE.
Kabinet pro standardizaci, o. p. s. (KaStan) je nezávislou obecně prospěšnou společností založenou Sdružením českých spotřebitelů. Cílem je zvyšování bezpečnosti a kvality výrobků a služeb vytvářením a podporou funkce nástrojů zajišťujících účinné zapojení spotřebitelů do standardizačních procesů (technická normalizace, certifikace a posuzování shody, akreditace, dozor nad trhem), včetně uplatňování technických předpisů a norem ve prospěch spotřebitelů a korektního trhu. Informace ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva