Škoda Electric dodá nové trolejbusy za 400 milionů korun do Ústí nad Labem a Opavy

31.03.2014 16:02 | Zprávy

Společnost Škoda Electric vyrobí celkem 33 trolejbusů pro Ústí nad Labem a slezskou metropoli Opavu. Plzeňská firma v březnu podepsala s Městským dopravním podnikem Opava smlouvu na dodávku sedmi trolejbusů typu Škoda 26 Tr za zhruba 70 milionů korun. Nedávno Škodovka navíc uzavřela kontrakt s Dopravním podnikem města Ústí nad Labem na dodávku 26 nových trolejbusů ve dvou provedeních za 330 milionů korun.

Škoda Electric dodá nové trolejbusy za 400 milionů korun do Ústí nad Labem a Opavy
Foto: Škoda Electric
Popisek: Trolejbusy ze Škody Electric

„První vozidlo do Opavy dodáme v srpnu 2014, poslední kus pak do konce roku 2015. Letos se mohou rovněž těšit na nové trolejbusy cestující v Ústí nad Labem, poslední vozidla budou dodány během příštího roku,“ upřesňuje obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr.

Flotilu vozidel městské hromadné dopravy v Opavě posílí dvanáctimetrové trolejbusy Škoda 26 Tr. Barevné provedení bude v typických bílo červených barvách. Pro Škodu Electric není aktuální kontrakt první dodávkou pro Opavu – pro tamní dopravní podnik plzeňská firma naposledy vyrobila šestici trolejbusů stejného typu v roce 2010.  

„Prvním typem v dodávce vozů pro Ústí nad Labem bude velkokapacitní kloubový trolejbus typu Škoda 27 Tr v počtu deseti kusů, druhým pak patnáctimetrový trolejbus Škoda 28 Tr v šestnáctikusové sérii,“ říká Radek Kapr. V případě typu 27 Tr bude dopravní podnik Ústí nad Labem prvním českým provozovatelem kloubových trolejbusů se střední hnací nápravou. Důvodem této technické inovace je provoz v náročném kopcovitém terénu, zejména v zimních měsících.   

Škoda Electric již do Ústí nad Labem v minulosti dodávala. V roce 2006 šest kusů kloubových trolejbusů typu 25 Tr a v roce 2011 dva kusy typu Škoda 28 Tr. Celkem Ústecký dopravní podnik provozuje více než šedesát trolejbusů, všechny značky Škoda.    

„Kromě Ústí nad Labem a Opavy jezdí naše trolejbusy v dalších jedenácti městech České republiky, například v Českých Budějovicích, Hradci Králové nebo v Brně. České moderní trolejbusy ale míří také do zahraničí, ať už se jedná o slovenskou Bratislavu, bulharskou Sofii nebo lotyšskou Rigu,“ dodává Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy Škoda Electric.

Škoda Electric

Škoda Electric, dceřiná společnost Škoda Transportation, je tradičním výrobcem elektrických pohonů a trakčních motorů pro lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, metro, trolejbusy, tramvaje, důlní vozidla apod. Společnost je navíc světovým lídrem v dodávkách trolejbusů, které v současné době jezdí v desítkách měst nejen v Evropě, ale i ve světě. Navazuje na dlouholetou tradici elektrotechnické výroby Škodových závodů v Plzni, která byla zahájena v roce 1901 v Elektrotechnickém závodě. Vysoká technická úroveň výrobků Škoda Electric, dlouhodobá zkušenost s výrobou a vynikající kvalita technologie spolu s vysokou produktivitou zaměstnanců nabízí efektivní podmínky pro úspěšnou výrobu určenou pro domácí i zahraniční trhy. Více na: www.skoda.cz  

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

koalice-opozice

Nejen vy, ale dost vašich kolegů kritizuje to, jak koalice přistupuje k vašim návrhům jako opozice. Upřímně, myslíte, že vy jste byli lepší, když jste vládli? Já mám dojem, že byste se celkově měli všichni zamyslet a začít víc spolupracovat. Jasně, jste soupeři, ale nemělo by jít v prvé řadě o blaho...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Silvestrovské jízdy s Bardotkou na střechu české železnice

16:08 České dráhy: Silvestrovské jízdy s Bardotkou na střechu české železnice

Nemáte ještě plány na poslední den letošního roku? Pojeďte si užít Silvestra na střechu české železn…