Škoda Electric zahájila sériovou dodávku trolejbusů pro Sofii

04.03.2014 14:20 | Zprávy

Plzeňská Škoda Electric odstartovala sériovou výrobu nových trolejbusů pro bulharskou metropoli Sofii. V prvním březnovém týdnu firma do Bulharska vypraví prvních pět vozidel. Celkem Škoda Electric pro Sofii vyrobí padesát osmnáctimetrových nízkopodlažních kloubových vozidel typu Škoda 27 Tr za 700 milionů korun.

Škoda Electric zahájila sériovou dodávku trolejbusů pro Sofii
Foto: Škoda Electric
Popisek: Trolejbusy ze Škody Electric

„Vozy v typických modro-žlutých barvách jsou vybavené pomocným dieselagregátem. Mohou tak jezdit i mimo dosah trakčního vedení,“ sděluje manažerka Škody Electric Jitka Lišková a upozorňuje, že ke zvýšení komfortu cestujících přispívá v nových škodováckých trolejbusech rovněž výkonná klimatizace.

Pro plzeňskou firmu tato aktuální dodávka, která má být dokončena v září letošního roku, není prvním kontraktem pro bulharské hlavní město. Již od roku 2010 slouží ke spokojenosti dopravce i cestujících v Sofii 30 dvanáctimetrových trolejbusů typu 26 Tr.  

Projekt dodávek nových trolejbusů pro hlavní město Bulharska je realizován s podporou Operačního programu Regionální rozvoj 2007-2013 spolufinancovaného Evropskou unií prostřednictvím Evropského fondu pro regionální rozvoj. Škoda Electric uzavřela kontrakt v červnu loňského roku na základě vítězství ve výběrovém řízení vyhlášeném v loňském roce sofijským dopravním podnikem (Stolichen Elektrotransport). Firma v tomto tendru porazila konkurenty z řad výrobců trolejbusů z Ukrajiny a Ruska.

Nové české trolejbusy budou k vidění i v dalších bulharských městech – Burgasu, Varně, Stare Zagoře a Plevenu. Navíc v minulosti dodala Škodovka do Bulharska více než 500 trolejbusů. „V současnosti je naše společnost Škoda Electric největším evropským výrobcem těchto ekologických vozidel. Abychom pokryli požadavky na všechny získané zakázky, vyrábíme kolem 30 trolejbusů měsíčně. Jedná se o více než trojnásobek výrobní kapacity z minulého roku,“ dodává Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Green Deal

Fakt máte za to, že je Green Deal sám o sobě správná věc? V čem přesně bude dobrý, když bude Evropa jediná, kdo bude pravidla respektovat? A nemyslíte, že se zlatá střední cesta měla hledat už dávno, a že ji měl hledat Babiš, než ho podepsal? Lze teď od něj nějak odstoupit?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Tržby v maloobchodě za rok 2024 vzrostly o 4,6 %

16:26 Český statistický úřad: Tržby v maloobchodě za rok 2024 vzrostly o 4,6 %

Tržby v maloobchodě se v prosinci reálně meziročně zvýšily o 6,2 % a meziměsíčně o 1,2 %. Tržby za p…