„Jsme rádi, že jsme mohli našim zákazníkům, které zasáhly letošní povodně, alespoň trochu ulehčit v tíživé situaci. Skupina ČEZ přispěla celkem 33 miliony korun,“ uvedl k organizaci povodňové pomoci Daniel Beneš, generální ředitel ČEZ. Skupina ČEZ vyhlásila pomoc zákazníkům zasaženým povodněmi 10. června. Pomoc ve formě elektřiny či plynu zdarma se týkala odběratelů z nízkého napětí, tedy domácností a malých podnikatelů. Tito zákazníci mohli úlevu žádat v případě, že jim voda vytopila obytné místnosti či provozovny, nikoliv sklepy, garáže či kůlny. Zákazníci, v jejichž obytných místnostech nebo provozovně voda dosáhla do výše nad 10 cm, získali energie na 1 měsíc zdarma, a to formou odpuštění jedné zálohové platby. Při výšce vody v uvedených místnostech nad 50 cm se období, po které bylo možné získat energie od ČEZ zdarma, prodloužilo na 3 měsíce, opět formou odpuštění zálohových plateb.
Naprostá většina žádostí o povodňovou pomoc se týkala elektřiny. Z 3 715 jich bylo pro elektřinu evidováno celkem 3 559. U plynu jich bylo zhruba dvacetkrát méně. U každé zaevidované žádosti proběhl ještě proces vyhodnocování a schvalování. Naprostá většina žádostí, celých 93 %, byla vyhodnocena jako oprávněná. Kromě domácností a drobných podnikatelů pomohl ČEZ i povodněmi postiženým velkoodběratelům. Každému nabídl individuální pomoc, kterou většina z nich využila.
V rámci pomoci organizovala Skupina ČEZ pro své zaměstnance mimořádné firemní dobrovolnické dny, kdy se zaměstnanci zapojili do úklidu zaplavených obcí a domácností. Mezi zaměstnanci proběhla také finanční sbírka, která vynesla přes 1,4 milionu korun. Nadace ČEZ sumu vybranou zaměstnanci navýšila o 100 procent. Tyto prostředky budou využity například na technickou pomoc při sanaci zdrojů pitné vody.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČEZ