Kříže z modrých kupolí kostelů na ostrově Santorini zmizely zřejmě i na českých letácích společnosti, která v těchto dnech láká na akci „Řecký týden“. A jak si stěžují zákazníci obchodu v diskusích, skutečně jim kříže na kupolích chybí. Rozhořčení zákazníci se pak ozvali zejména v Belgii, kde na případ upozornila televize RTL. Společnost se pak hájí tím, že se snaží o politickou a náboženskou neutralitu.
„Současný ‚řecký týden‘ v Belgii s sebou přinesl inovaci tak absurdní, že ještě před pár lety bych si ji ani nedovedl představit. Z obalů produktů Eridanous byly vymazány kříže na kostelích,“ popsal Kechlibar ve svém textu.
- Názor Mariana Kechlibara najdete ZDE
„Do očí bijící pokus o přepisování nikoliv jen historie, ale dokonce současnosti, vzbudil v Belgii bouři. Soukromá televize RTL se obrátila na mluvčího řetězce Lidl, který k věci sdělil následující. ‚Jsme společnost, která respektuje různorodost a to vysvětluje, proč jsme na obalech zvolili tento design. Vyhýbáme se užití náboženské symboliky, protože nechceme příspívat k vyloučení žádného náboženství‘,“ ocitoval to Kechlibar s tím, že k tomu není možné dodat žádné objektivní komentáře.
Originál nahoře vs. upravená fotka z letáku Lidlu v Belgii
„Když už jste tak neutrálně vykleštění, tak si tam vyfoťte skálu nebo loďku na moři. Ale co vám dává právo vzít si dva kostely a upravit si je Photoshopem podle svého vlastního diverzně-inkluzivního kréda? To nejsou budovy postavené k uctívání vaší různorodosti, ale nějakého konkrétního boha, který je pro někoho Bůh, a vy nemáte právo, nemáte právo, to žádným způsobem předělávat,“ rozčílil se Kechlibar.
Následně pak ve své kritice ještě přitvrdil. „Jste odporní. Proti způsobu myšlení, který tímhle dáváte najevo, budu bojovat do posledního dechu. Tohle vymazávání nepohodlných skutečností ze světa mě opravdu mimořádně vyvádí z míry. Když se vám v tomhle povolí volná ruka a budeme vám to tolerovat (kdo? my, občané, spotřebitelé), kam až dojdete? Budete jednoho dne vymazávat z fotografií lidi, jako to dělal Sovětský svaz za báťušky Stalina? Ti ani nepotřebovali Photoshop. Kdo upadl do nemilosti, zmizel i z obrázků,“ řekl rázně Kechlibar.
Následně podotkl, že prací Lidlu je prodávat potraviny, nikoliv přiohýbat fyzickou a politickou realitu světa. „Jestli tohle je pokrok, tak chci zpátky do ‚dob temnoty‘, čili dejme tomu devadesátých let dvacátého století,“ uvedl. „Preventivně si smazat vlastní historii a kulturu sami? To už si ten Mr. Džihád může opravdu dát jen kávičku a počkat, než ostatní udělají jeho práci za něj,“ uzavřel Kechlibar.
Leták Lidlu v ČR
Posuďte sami, zda kostel v povzdálí má svůj kříž či nikoli.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef