Petr Nečas nesouhlasí s rozhodnutím Víta Bárty ohledně pokut. Hodlá Bárta své rozhodnutí přehodnotit? "Rozhodně ne, vždyť i průzkum veřejného mínění ukázal, že pro diferenciaci pokut by byly dvě třetiny lidí. K řešení to teď dostane pracovní skupina, která se pod vedením poslance a dopravního experta Věcí veřejných Stanislava Humla sejde na svém prvním zasedání tento čtvrtek," řekl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.
Jak by měl systém vypadat v praxi, ještě zcela jasné není. "Uvažuje se například o tom, že by se pro jednotlivé majetkové skupiny řidičů stanovily limity pokut. V centrálním registru motorových vozidel by pak bylo u každého řidiče uvedeno, do které skupiny patří," sdělil mluvčí.
Značka auta = příjem řidiče = pokuta?
Jak mluvčí zdůraznil, když se diferenciace pokut podle majetku osvědčuje ve Finsku, Švédsku i Švýcarsku, není důvod, aby nemohla být zavedena i v ČR.
Dopravní policie je ovšem k Bártovu nápadu skeptická. "Nedovedu si představit, že by pokuty měly být podle toho, v jakém autě řidič jede. Uvidíme ale, k čemu pracovní skupina, jejímž členem také budu, nakonec dospěje," řekl Právu ředitel služby dopravní policie Leoš Tržil.
"Řidiči mercedesů mají v ČR 5,5krát větší podíl na dopravních nehodách, než odpovídá počtu vozidel této značky v registru. Podobně na tom jsou i volva a BMW," uvedl Josef Tesařík, jenž má na policejním prezidiu na starosti statistiku dopravní nehodovosti.
Psali jsme:
Bárta sestavuje tým na přesvědčení Nečase. Argumenty už má
Vít Bárta v Show Jana Krause: Kdo to neviděl, asi neuvěří
Foto: Hans Štembera
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: van