"Důvěryhodnost a identitu respondentů ověřujeme několika metodami, jednu z nich tvoří ověřovací kontrolní průzkumy či otázky. Vedle monitorování IP adres a dalších technických dat pak k další kontrole dochází v rámci motivačního programu, osobní korespondence s respondenty či výskytu náhodných anomálií," tvrdí ředitel Oldřich Zajíc v rozhovoru pro web.
Související: Většina lidí chce zdanit bohaté. Potvrdil to průzkum
Aby se člověk zaregistroval do průzkumů Sanepu, postačí platný e-mail a vyplnění jen základních údajů. Nově u registrace přibylo varování, že pokud dotyčný vyplní mylné informace, hrozí mu peněžní sankce. Během dvou měsíců ale nikdy z agentury žádné údaje nekontroloval.
Do databáze je zaregistrováno asi 200 tisíc uživatelů. Jednotlivých průzkumů se pak účastní kolem pěti tisíc. Podle slov Zajíce však neexistuje možnost, že by se takoví lidé s vadnými údaji dali napočítat ve stovkách. "Zaručujeme chybovost do 0,2 procenta," tvrdí.
Stejně tak se neobává, že by si například politická strana objednala lidi, kteří by se v agentuře zaregistrovali a pak mátli výsledky průzkumů. "To by stálo tolik peněz jako druhé parlamentní volby, a to se nikomu nevyplatí," myslí si ředitel.
Čtěte více:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan