I Romové mají svůj díl viny, míní bývalý předák Ščuka

18.09.2011 6:41 | Zprávy

Emil Ščuka, jeden z velkých vůdců romské komunity po revoluci, se obává, že by se konflikt na Šluknovsku mohl rozšířit i do jiných měst. Bývalý předseda Romské občanské iniciativy dává vinu jak vládě, tak ale i svému etniku.

I Romové mají svůj díl viny, míní bývalý předák Ščuka

Podle Emila Ščuky je premiér Petr Nečas příliš slabý, aby dokázal vyřešit šluknovský problém. „Nevyřešil jiné kauzy a obávám se, že nevyřeší ani tuto. Nemá ani chuť a vůli, protože co se týče romské otázky, našlápl vedle," popisuje v rozhovoru pro iDnes.cz. Zároveň se obává, že by se konflikt ze severu Čech mohl rozšířit i jinam, něco podobného se prý očekává v Přerově.

Připouští ale, že viníci jsou na obou stranách. „Nemůžu ale dnes říct, že viníkem je majorita a my jsme v tom nevinně. Ty doby už takové nejsou, to jsem mohl říkat v devadesátých letech. Dneska už ne, dneska se situace hodně změnila. A to, co někteří Romové předvádějí, na to nemám odpověď," pouští se Ščuka i do vlastních řad.

Související: Pozor, aby nepokoje nevyhouply do sněmovny radikály. Expert varuje

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pan

Kde berete tu jistotu, že Krym zůstane Ukrajině?

A co se týká Ruska, podle mě se jeho imperialistická politika nikdy nezměnila jen jsme se nechali uchlácholit mírem, který tu byl a teď nastává naopak zas panika. Na druhou stranu, myslíte, že by na nás Rusko přímo zaútočilo, když jsme v NATO? Nebo nevěříte v ochranu NATO?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Proč nejsou demonstrace. Rakušane, rezignuj.“ Umělci k tragickému konci Šimůnkové

20:15 „Proč nejsou demonstrace. Rakušane, rezignuj.“ Umělci k tragickému konci Šimůnkové

„Byla završena strašná tragédie jedné rodiny. To, jak se k ní i k dalším pozůstalým po obětech „stát…