Za ekonomický stav Českých aerolinií jsou podle Babiše odpovědné předchozí vlády ČSSD a ODS. Zároveň připomněl, že stát v dopravci bude mít pouze pětinový podíl, a jeho vyjednávací pozice tak není vůči ostatním akcionářům příliš silná. Za to podle něj nese odpovědnost kabinet expremiéra Petra Nečase, který umožnil společnosti Korean Air při nákupu 44 procent akcií ČSA využít opci na odkup dalších akcií vlastněných státem.
Kdyby nedošlo k privatizaci, muselo by ČSA do likvidace už před třemi lety, tvrdí Kalousek
Opačný názor na loňskou dohodu s korejským dopravcem má Babišův předchůdce na ministerstvu financí v Nečasově vládě Miroslav Kalousek (TOP 09). Podle něj bylo nalezení strategického partnera pro ČSA záchranou. "Kdyby nedošlo k privatizaci, museli bychom dát ČSA do likvidace už před třemi lety," řekl ČTK Kalousek. Dodal, že největší hospodářský propad aerolinie zaznamenaly za vlády Stanislava Grosse (ČSSD).
Aktuální vlna propouštění vychází podle mluvčího ČSA Daniela Šabíka z problémů, které má dopravce s propadem poptávky po letecké dopravě v zemích bývalého Sovětského svazu, na něž se v minulých letech orientoval. Plán na propouštění začátkem měsíce schválila valná hromada, v níž má stále největší slovo státní Český Aeroholding, který dosud drží zhruba 54 procent a který řídí Ministerstvo financí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe, čtk