Hned v úvodu zdůraznil, že dnes nikdo neví, zda učitelé 1. listopadu dostanou přidáno, a když, tak kolik. „Ono se to v podstatě děje každý rok, zodpovědní lidé se tváří překvapeně, ale ty peníze se zatím nenašly,“ podotkl host.
Jako ekonom by nechtěl odbory nabádat, aby více bojovaly za platy učitelů, ale je jednoznačně přesvědčen, že za posledních deset let školské odbory moc nahlas neprotestovaly. Zásadní problém českého školství podle jeho názoru tkví v tom, že není nastaven nějaký mechanismus pravidelného zvyšování platů ve školství. Jen čas od času se vede řeč o tom, že se jednorázově platy navýší. Nejvíc by učitelům pomohlo, kdyby politici schválili jasný mechanismus, podle něhož by se platy kantorů pravidelně navyšovaly.
Čeští učitelé jsou přitom ve srovnání se svými kolegy z dalších zemí EU placeni velmi špatně. Pokud by došlo k požadovanému patnáctiprocentnímu navýšení platů, čeští učitelé prý možná předeženou své slovenské kolegy, ale pořád na tom nebudou dobře. Mladí lidé jsou si toho prý velmi dobře vědomi a nehrnou se pracovat do školství. Proto nám schází stále více učitelů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp