Za velmi nebezpečné považuje Koudelka opatření, kdy policie v rámci kontroly vládou nařízeného nedůvodného zákazu cestování mezi okresy zastavuje auta i pomocí zúžení dálnic. „Každé zúžení na dálnici je výrazným ohrožením bezpečnosti provozu. Proto má být jen, je-li nezbytné při opravách či po nehodách,“ píše právník.
S ohledem na princip omezení nebezpečných opatření se má podle jeho slov postupovat i při jiných kontrolách. Opak se však projevil při sražení policisty 26. 3. 2021 při zastavování auta na Benešovsku v rámci omezení cestování mezi okresy. „Šlo o silnici s dvěma pruhy v jednom směru, téměř bez krajnice, takže policista neměl únikovou možnost a stojící auto se stalo překážkou silničního provozu,“ zmiňuje konkrétní případ.
Vicepremiér Hamáček se ale pouze snaží sbírat volební body. „Ministr vnitra Jan Hamáček se snaží získat hlasy voličů a zvýšit svou popularitu hraním role tvrdého vnitráka. Vytváří atmosféru pro zásahy policie ve prospěch vládních zákazů a příkazů údajně vydávaných proti šíření koronaviru,“ glosuje Koudelka skutečné Hamáčkovy záměry.
Příkazy však považuje za hloupé, stejně tak i ty, které vyhlašuje ministr Blatný. „Například když přikázal nosit roušku na ulici, i když je člověk sám. Předpoklad, že můžete někoho nakazit, kdy jste na ulici sám, je tak hloupý, že se může srovnat jen s příkazem z jara 2020, aby manželé měli roušku v autě, když v posteli ji mít nemuseli. Proto lidé Blatného příkazům nevěří,“ míní Koudelka.
„Pakliže pro kontrolu Blatného příkazů jsou vytvářeny nebezpečné situace na silnicích, jde o důsledek politiky Hamáčka a Blatného,“ konstatuje člen hnutí Trikolóra, s tím, že v případě nehody musí nést odpovědnost.
A odpovědnost musí nést i příslušní policejní velitelé. „Ve snaze zalíbit se Hamáčkovi, rozhodují o konkrétních místech kontrol a vzniku nebezpečných opatření. Základem činnosti státních orgánů je rozum, pokud jej nemají ministři, neznamená to, že ministerská hloupost omlouvá příslušné policejní velitele,“ dodává Koudelka.
Pokud někteří policejní velitelé obnovují nebezpečnou praxi, musí nést v případě nehod i oni následky. „Nehodu zaviní řidič, který auto neubrzdil, ale bez Hamáčkovy a Blatného politiky a rozhodnutí některých policejních velitelů by k ní nedošlo,“ uzavírá Koudelka.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab