Katastrofa letadla Alexandrovců: Nalezeny důkazy. Oficiální místa odkrývají pravdu

07.02.2017 10:04 | Zprávy

Nezávislý expert našel na úlomcích částí letounu ruského ministerstva obrany Tu-154 stopy po výbuchu. Ministerstvo obrany Ruské federace pověřilo mezinárodní tým expertů, aby vytvořil počítačový model schopný odpovědět na zbylé otázky.

Katastrofa letadla Alexandrovců: Nalezeny důkazy. Oficiální místa odkrývají pravdu
Foto: thinkstockphotos.com
Popisek: Havarované letadlo, ilustrační foto

Podle studie nezávislého experta mohl vojenský letoun Tu-154 ztroskotat kvůli výbuchu, ke kterému mohlo dojít na palubě ještě před samotným pádem. K tomuto stanovisku se dobral člen Asociace technických expertů Ruska Jurij Antipov, který byl pověřen analýzou fotografií roztříštěných částí letounu.

O Antipovově zprávě o vyšetřování důvodu pádu vojenského letounu informuje agentura Rosbalt.

Více informací ZDE

„Povedlo se mi získat přístup k několika klíčovým úlomkům letounu, které s velikou mírou pravděpodobnosti přesně dokumentují to, co se dělo na palubě letounu ještě před samotným pádem. Jak se říká, železo nelže,“ píše expert ve zprávě.

„Železo poukázalo na to, že v prvním nákladovém prostoru byl ohromný tlak, z toho důvodu byla paluba letounu v této části naprosto rozervána. Zbylé železo poté vyletělo nahoru, toto bylo v pravé části nákladového prostoru. Na levé části je situace ještě jednoznačnější; kabina tam byla zabarvena černohnědou barvou, což se dá vysvětlit pouze velmi vysokou teplotou na palubě. Tak vysoká teplota mohla být zapříčiněna pouze výbuchem uvnitř nákladového prostoru,“ míní expert.

Podle slov Antipova bylo jemu a jeho týmu umožněno kompletně zanalyzovat všechna zabarvená místa uvnitř letounu. Údajně se jedná o standardní jev; podobně zabarvené úlomky byly nalezeny jak z nákladové části letounu, tak i z té palubní.

„Na jednom konkrétním úlomku je jasně vidět, že jeho vrchní část, která se nacházela na palubě letounu, má velmi charakteristické jemné zabarvení. Naopak jeho spodní část, která byla při výbuchu v nákladovém prostoru, získala tmavohnědé až černé zabarvení,“ popisuje Antipov.

„Přitom byly nalezeny i další důkazy, které potvrdily to, že před pádem došlo na palubě letounu k výbuchu,“ dodává.

Na řadu přichází počítačová technika

Vyšetřování příčin tragédie není ovšem u konce. Ruský deník Kommersant v úterý 7. února informuje o tom, že se ruští experti chystají provést poslední odbornou analýzu, která by měla přinést odpověď na všechny zbývající otázky.

Celý článek ZDE

„S úmyslem rozptýlit poslední smítka pochybnosti se experti chystají z úlomků letounu vylovených ze dna Černého moře  zrekonstruovat celý systém řízení klapek letounu. Pokud k tomu nebudou mít expertní pracovníci dostatek materiálu, pomůže jim počítačový model posledního letu vojenského letounu,“ píše deník Kommersant.

Jedna z převládajících verzí vysvětlení příčin pádu Tu-154 předpokládá chybu vojenských pilotů, kteří měli předčasně zatáhnout klapky letounu a tím mu ubrat na vzletné síle, což by vedlo k jeho následnému pádu.

Expertní pracovníci, kteří byli ruským ministerstvem obrany pověřeni vyšetřováním případu, tuto verzi ovšem nepotvrdili. Z toho důvodu jí hlavní ruská média nedávala tolik prostoru.

Pravdivosti této verze ovšem napovídají i důkazy, které se expertům podařilo získat z černé schránky letounu Tu-154. „Schránka letounu zaregistrovala předčasné zatažení klapek a na magnetofonu byla objevena nahrávka obsahující velmi emocionální větu, která byla pronesena těsně před pádem letadla jedním z pilotů, kterému se také zdálo, že klapky nefungují zcela ideálně,“ uvádí ruský deník.

Tato verze, která předpokládá selhání samotných pilotů, má ovšem mnoho odpůrců, a to zejména mezi představiteli samotného ministerstva obrany RF, kteří podle deníku Kommersant toto vysvětlení považují za „příliš primitivní“.

Konečné slovo mají mít tedy experti z Mezinárodní letecké komise (MAK), kteří již přišli s návrhem důkladně prošetřit všechny možné faktory, které mohly vést k pádu ruského vojenského letounu.

„Nyní se například expertní tým MAK zabývá detailní rekonstrukcí celého řídícího systému klapek letounu. Doslova jej sbírají kousek po kousku ze dna Černého moře. Pokud budou mít experti problém s nedostatkem materiálu, vytvoří matematický model posledního letu Tu-154. Tento model by měl být schopný za použití veškerých dostupných dat o posledním letu letounu doplnit dvě poslední veličiny: vzletovou hmotnost letadla a jeho vyvážení,“ píše se v ruském deníku Kommersant.

Přístup k těmto informacím by měl expertům pomoci odpovědět na zbývající otázky.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: fib

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Máslo je drahé. Co husí sádlo?“ Zaslechnuto na adventních trzích. A to nebylo vše

16:55 „Máslo je drahé. Co husí sádlo?“ Zaslechnuto na adventních trzích. A to nebylo vše

Že je klobása na adventních trzích za 120 korun, si už tak nějak zvykáme. Dvě deci svařáku za 60 mož…