Korupční chování ČT, posouvání reality, lapsy a podrazy. Analytik Žantovský sleduje aktuální dění v televizi a má toho dost. Vyjde Černá kniha

04.02.2017 8:31 | Zprávy

TÝDEN V MÉDIÍCH Podjatost, s jakou se ve zpravodajství a publicistice České televize prezentují některé události či osoby, se dá ilustrovat na mnoha příkladech z poslední doby. Stačí sledovat aplaus, jímž provází útoky tradičních politických stran na Andreje Babiše, ale i lásku a pozornost, jakou věnuje ohlášení volebního programu uvadající TOP 09. Mediální analytik Petr Žantovský si všímá nejen toho, jak veřejnoprávní televize posouvá realitu upravováním výroků, ale i toho, že byla nařčena z korupčního chování.

Korupční chování ČT, posouvání reality, lapsy a podrazy. Analytik Žantovský sleduje aktuální dění v televizi a má toho dost. Vyjde Černá kniha
Foto: Hans Štembera
Popisek: Petr Žantovský

Pouze veřejnoprávní televizi tentokrát patří pravidelný přehled mediálních zajímavostí uplynulého týdne. Česká televize totiž podle Žantovského dala tolik bizarních podnětů, že se jí prostě nelze v přehledu největších přešlapů na mediálním poli vyhnout. „Asi nevětší rozpor mezi tím, co ČT sama ve svém etickém kodexu považuje za žurnalistiku profesionální a etickou, a mezi tím, jakou žurnalistiku provozují její zaměstnanci, najdeme v úterních zpravodajských a publicistických pořadech na ČT 24. Toho dne se totiž naplno rozhořel boj České televize proti vicepremiérovi a ministrovi financí Andreji Babišovi. Pro pochopení tohoto klinče je zřejmě nezbytné začít jinde než v Agrofertu či na Kavčích horách, a to ve Strakově akademii, nebo ještě lépe v Lidovém domě,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz mediální analytik Petr Žantovský.

Jde o to, že se premiér Bohuslav Sobotka takzvaně přidal k mediální poptávce po „vysvětlení původu Babišova majetku“ a vyzval svého nejbližšího vládního spolupracovníka, aby přiznal barvu. „Tato výzva má na první pohled nápadně triviální vysvětlení: Sobotkovi se nelíbí trend předvolebních preferencí, podle nějž hrozí výměna na schůdcích vítězů. Zatímco minule, v roce 2013, ještě socialisté předstihli ANO o drobných pár procent, nyní to vypadá na opačný výsledek, pokud ne přímo ještě drtivější debakl ČSSD. Strana si za to však může sama. Premiér a předseda ČSSD jezdí na politická školení do centrály EU, odezírá ze rtů Angely Merkelové a pak to papouškuje naší veřejnosti, jako by dobře nevěděl, že naše veřejnost už  velko(evro)panské fráze z Bruselu či Berlína dávno nezajímají,“ tvrdí mediální odborník.

ČSSD jenom Chvojka bojem proti Gabalovi a Marvanové nezachrání

Děje se tak nejpozději od okamžiku, kdy německá kancléřka přihrála Evropě imigranty v počtu milionů. „Evropská karta Sobotkovi voliče odnímá, nikoli přidává. Chvílemi to zachraňuje ministr vnitra Chovanec, neboť se staví proti migrantům rozhodně a odmítavě, ale pak zakládá – opět z EU nařízené – ministerstvo pravdy jako nástroj cenzury proti nepohodlným názorům a jejich nositelům. Další k. o. na účtu ČSSD. Tu a tam rozumně pohovoří také ministr zahraničí Zaorálek, ale ten to pak zase zasklí prohlášením, že hacknuté počítače, o nichž bude řeč ještě později, na jeho úřadě mají na svědomí nejspíše Rusové. Třetí bod proti ČSSD. A tak zbytky renomé strany zachraňují spíše výjimky, třeba boj ministra pro lidská práva Jana Chvojky proti absurdnímu nápadu Marvanové, Gabala, Schwarzenberga a spol. na předání veřejnoprávních médií do rukou jim blízkých ´tvůrců´,“ upozorňuje Petr Žantovský.

A tak se není co divit, že se šéf strany s uvadající perspektivou rozhodl vykročit rázně a udeřit na nejviditelnější cíl, totiž do Andreje Babiše. „Samozřejmě, jak jinak, za aplausu médií, zejména České televize. Je třeba si opět říci, co všechno je příčinou střelby na Babiše. Nejen ona panika z jeho možného volebního výsledku, kterou sdílejí svorně socialisté spolu s lidovci, gazdíkovci, kalouskovci, fialovci s veškerou domácí pravdoláskou. Je to i prostinká a velice hloupá vlastnost, kterou bychom si zde v zemi české mohli tapetovat: totiž závist. Babiš má peníze, dokonce hodně peněz. Může si koupit leccos – média, fabriky, čapí hnízda, třeba i nějaké politiky – ale nikoli voliče,“ připomíná mediální analytik.

Čekat úspěch u voličů za útoky na Babiše je naivní

Toho si koupit nemůže, toho musí přesvědčit. „Třeba banálně, jako posledně tou bílou košilí a heslem Bude líp, ale jak vidno, zafungovalo to. A je už dnes jedno, zda větší díl volebního výsledku ANO v roce 2013 měl program hnutí a jeho prezentace, nebo prostě jen zhnusení veřejnosti z praxe provozované do té doby tzv. tradičními stranami. To ostatně ukážou volby letošní. Hnutí ANO je součástí vrcholného establishmentu a volič má tedy plné právo vystavit mu účet. Proč se asi celá scéna – od Sobotky po Fialu – tak bojí, že jeho výsledek bude kladný? Nebo dokonce tak kladný, že by je mohl zcela odstavit od vlivu? Na to nechť si odpoví každý sám. Jedno je jisté: myslet si, že útokem na Babiše získám voliče, je naivní a opět odebírá socialistům další body,“ míní Petr Žantovský.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jiří Hroník



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Keller: Jak topkař Niedermayer vyrobil dezinformaci o trumpismu

4:44 Keller: Jak topkař Niedermayer vyrobil dezinformaci o trumpismu

NEKOREKTNĚ S KELLEREM Jak se vyrábí dezinformace. Tak pojmenoval aktuální z řady komentářů pro Parl…