Lachnit: Proti „šmejdům“ má smysl se bránit. Sdružení Spotřebitel net v Komunitním centru Prádelna je řešení pro Prahu 5

09.05.2014 9:54 | Zprávy

ROZHOVOR Komunitní centrum Prádelna se před časem zapojilo do kampaně proti praktikám prodejců na předváděcích akcích pro seniory a bylo zde zřízeno podpisové místo petice „Proti šmejdům“. Nicméně i nadále se snaží pomáhat svým návštěvníkům, především z řad seniorů, při řešení jejich problémů s prodejci, nevýhodnými smlouvami nebo kvalitou zboží. Nejnovějším příspěvkem v této oblasti je zřízení poradního místa sdružení Spotřebitel net v Komunitním centru Prádelna. Více nám k tomu řekl 1. místostarosta městské části Praha 5, JUDr. Petr Lachnit.

Lachnit: Proti „šmejdům“ má smysl se bránit. Sdružení Spotřebitel net v Komunitním centru Prádelna je řešení pro Prahu 5
Foto: Redakce
Popisek: Petr Lachnit, zástupce starosty Městské části Praha 5

Co je sdružení Spotřebitel net?

Spotřebitel net je neziskové občanské sdružení založené za účelem obrany spotřebitelů v České republice. Jeho cílem je zejména rozšiřovat osvětu mezi spotřebiteli o základních spotřebitelských právech a pomáhat těm, co se již dostali do konkrétního problému. K řešení spotřebitelských problémů, případně i jiných právních komplikací má k dispozici spotřebitelskou linku a osobní poradny. Vedle řešení konkrétních problémů je neméně důležitou činností sdružení i snaha o osvětu spotřebitelů, tedy jakási prevence. Za účinnou formu prevence se považuje tvorba článků se spotřebitelskou tematikou, které se pravidelně objevují na webových stránkách sdružení www.spotrebitel.net. Občanské sdružení Spotřebitel net pořádá i celou řadu přednášek na středních a základních školách, které se věnují základům spotřebitelského práva a finanční gramotnosti.

Jak vůbec funguje takovéto poradní místo?

V prostorách Komunitního centra Prádelna poskytuje sdružení Spotřebitel net v aktuálně domluveném termínu individuální poradenský servis pro zájemce, kteří se předem telefonicky objednají. Cílem poradny je poskytnout klientovi základní přehled o jeho hmotně právních i procesně právních pozicích. Např. si můžeme uvést typické okruhy a témata těchto osobních setkání.

Pokud klient přijde preventivně, pak s ním pracovníci Spotřebitel net projdou smlouvu a poradí s tím, zda některé ustanovení smlouvy není příliš záludné. Upozorní klienta na případy lidí, co se v podobných situacích spálili.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ava

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálniční známky a elektroauta

Dobrý den, pane poslanče, vidíte alespoň náznak logiky v tom, že elektroauta jezdí po dálnicích zadarmo? Copak ony neopotřebovávají povrch vozovky stejně jako auta se spalovacími motory, a to v řadě případů i víc díky těžké baterii? Děkuji za odpověď.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Další články z rubriky

Na tiskovce STAČILO! řekla Konečná, co viděla v supermarketech

13:21 Na tiskovce STAČILO! řekla Konečná, co viděla v supermarketech

Jako „relevantní protiváha k asociální politice vládní garnitury“ se představila koalice STAČILO! př…