Nantl věří, že Strategie 2020 povede k větší stabilitě vzdělávací politiky. Doposud se podle něj různé dokumenty velmi přeceňovaly a ve výsledku nedocházelo k jejich naplňování. Nová strategie by měla být srozumitelná a vycházet z toho, že z ní skutečně budou nějaké výsledky.
Strategie nebude nařizovat, co se má učit. Zefektivní ale vzdělávací soustavu
Strategii by měla schválit vláda a měla by nahradit stávající dokumenty jako je například Bílá kniha z roku 2001. Je to také věc, která bude vstupovat do nového operačního programu spravovaného ministerstvem školství.
V současném systému podle Nantla chybí návod, jak se má vzdělávací systém vyrovnat kupříkladu s vývojem informačních a komunikačních technologií. Naopak do strategie by nezařadil otázku optimálního počtu dětí ve třídě. Neměly by tam být ani nařízení, co se má učit.
Do konce roku 2020 by se tedy mohla zlepšit efektivita české vzdělávací soustavy, nastavení jejích standardů.
Musíme pracovat i na vznik Národního programu vzdělávání
„Jedním z hlavních problémů u nás je, že není úplně jasno v tom, jaká by měla být role jednotlivých úrovní vzdělávání. Byly sice vytvářeny rámcové vzdělávací programy a podle nich potom ty školní, ale celé to bylo nekoordinované,“ míní Nantl. Prý chyběl a stále chybí Národní program vzdělávání.
Ten by se měl do roku 2020 postupně zpracovat. Strategie rozvoje vzdělání by měla zajistit, že takový dokument vznikne. Nantl poukazuje na to, že se dnes diskutuje o tom, čím by měla být státní maturita. Zároveň ovšem chybí dokument, který by říkal, co znamená středoškolská úroveň vzdělání.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe