Jan Cemper provozuje web Manipulátoři.cz, který si klade za cíl odhalovat hoaxy a manipulace. V poslední době například odhalili manipulaci serveru Echo24.cz, který napsal, že společnost Gillette, která ve své reklamní kampani léčila muže z toxické maskulinity, na kampaň doplatila ztrátou zákazníků a poklesem přijmů. V článku, napsaném osobně Cemperem, Manipulátoři.cz označily tvrzení za manipulaci, protože prý nikde nebyla prokázáno, že by propad tržeb byl způsoben touto kampaní. Podobným způsobem si počíná i při dalším odhalování dezinformací.
Na to, jakým způsobem jeho odhalování dezinformací funguje, se na svém blogu zaměřila blogerka Kateřina Lhotská. Rozebrala Cemperovu značně kreativní analýzu jedné dezinformace. Šichtařová pak na Twitteru její blog sdílela a připsala poznámku, že ji vypjatě ideologický přístup Manipulátorů vlastně ani nepřekvapuje, vzhledem k tomu, že sám Jan Cemper byl v minulosti veden jako levicový extremista, o kterém se dokonce zmiňovala BIS ve své zprávě jako o potenciálním nebezpečí. Konkrétně byl ve zprávě za rok 2011 veden jako součást levicově extremistické scény.
Popravdě nevím,co překvapuje na “zjištění“,že web https://t.co/2AzZI56C4L slouží ne k odhalování pravdy,ale k likvidaci polit.oponentů.Vždyť už před pár lety MVČR ve zprávě o extremismu varovalo před dnešním šéfem webu Cemperem jako levicovým extremistou.https://t.co/344KyQt3mi pic.twitter.com/GZRr07AfgX

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jav