Tomu se podařilo získat seznam cen letenek za rok 2014, která zaplatila Poslanecká sněmovna. V průměru jedna zpáteční letenka vyšla po zaokrouhlení na 23 tisíc korun.
Celkovou cenu letenky ovlivňuje více faktorů, například i její včasná rezervace. Jenže plánovat let měsíce dopředu, kdy je nákup nejvýhodnější, nejde vždy. „V podmínkách parlamentní diplomacie se nákup někdy podaří naplánovat dříve a někdy se musí realizovat skutečně na poslední chvíli,“ tvrdí Jolana Šatalíková za Kancelář Poslanecké sněmovny.
Důležitou roli v celkové ceně letenky ale hraje i volba třídy. Pokud cestu platí sněmovna, poslanci musejí letět v dražší byznys třídě. S cestováním v ekonomické by podle serveru náklady mohly být i třetinové. „V případě ČSA bylo v listopadu 2014 teoreticky možné koupit nejlevnější letenku s dvoudenním pobytem v Bruselu od šesti tisíc,“ řekla serveru Radka Šťávová, PR specialistka Student Agency. „V roce 2014 činila průměrná cena letenky do Bruselu, vystavená ve společnosti ORBIX, která se specializuje právě na korporátní cestování, 7 100 korun bez letištních a dalších poplatků,“ dodala.
Jenže pokud poslancům platí cestu sněmovna, třídu si zvolit nemohou. „Není to věcí poslanců, ale daných pravidel Poslanecké sněmovny, se kterými nemají poslanci nic společného,“ vysvětlila europoslankyně Kateřina Konečná (KSČM).
Server se proto mluvčího vlády Martina Ayrera zeptal, proč musejí poslanci létat dražší byznys třídou. Do uzávěrky článku ale neodpověděl stejně jako předseda sněmovny Jan Hamáček.
Celý text je ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam