Metro D povede ze stanice Náměstí Míru přes Pankrác až do Písnice a vyjde na 60 miliard korun. Podle primátora bude muset přispět stát. Praha sama na tak velký projekt peníze mít nebude, ročně hospodaří s rozpočtem 44 miliard korun, letos plánovala na investice 10,08 miliardy korun. První část metra by se mohla začít budovat v roce 2017. Praha se minulými rozhodnutími z éry primátora Pavla Béma (ODS) finančně vyčerpala, mimo jiné stavbou tunelového komplexu Blanka, prodloužením metra A do Motola nebo investicemi v oblasti IT. Problematická karta Opencard, o jejímž osudu se diskutuje už několik měsíců, stála 1,35 miliardy korun.
TOP 09 v roce 2010 v Praze pod vedením někdejšího guvernéra ČNB Zdeňka Tůmy zvítězila
Pražská TOP 09 mimo jiné slibuje, že bude dál jednat se státem o železničním propojení s ruzyňským letištěm. Chce pokračovat v přípravě nového metropolitního plánu. Hotov by měl být příští rok. Zaměří se na obnovu významných parků a náměstí. „V příštím volebním období chceme ve spolupráci s Prahou 1 dokončit revitalizaci Vrchlického sadů - tedy prostoru kolem Hlavního nádraží, které je jednou z bran do města," tvrdí Hudeček. Do roka by měla být schválena změna územního plánu, která počítá se zavedením tratě na Václavské náměstí, jež by se také mělo dočkat obnovy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp