Stalo se to na konci listopadu. Jedenáctiletý chlapec v základní škole v Krásné Lípě na Děčínsku shodil své spolužačce penál. Podle ní to byla schválnost, podle něj to byla náhoda. Začali si nadávat, uráželi se, popisuje list jeden z případů.
Upozorňuje, že podobné hádky mohou narůstat a narůstat, až úplně rozloží celou třídu. A učitelé na řešení podobných situací zpravidla nejsou ani trochu připraveni.
Do sporu mezi dětmi se vložili spolužáci speciálně vyškolení pro roli takzvaného peer mediátora. A s nimi učitelé, kteří prošli intenzivním výcvikem v komunikaci a mediačních technikách. Rozhádané děti spolu zase mluví a ředitelka školy Ivana Preyová je přesvědčena, že bez školení by to takto nezvládly.
Zároveň si Preyová stěžuje, že na pedagogické fakultě ji na to nepřipravili. Stejnou zkušenost prý mají i ostatní ředitelé škol, které jsou zapojeny do výcviku. Přitom všichni museli na pedagogických fakultách skládat zkoušky a zápočty z psychologie a pedagogiky.
A tak se díra v přípravě učitelů látá například právě z peněz vyčleněných ze státního rozpočtu na kampaň HateFree, píše list. Podle něj se projektu v rámci kampaně Agentury pro sociální začleňování zúčastnilo deset škol ze Šluknovského výběžku a Moravskoslezského kraje, za výcvik žáků a učitelů a následné konzultace zaplatí zhruba 2,5 milionu korun.
„Když mediaci zavedeme do škol, ubude i konfliktů a v důsledku toho xenofobie,“ cituje list Milana Kotíka z neziskové organizace Aisis, která výcvik učitelů zajišťuje.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam