Krutonogová v minulosti působila jako poradkyně na ruském ministerstvu dopravy, pracovala také v řadě logistických společností. Ve společnosti Koleje Czeskie je od 5. září ředitelkou kombinované přepravy, tedy propojení železnice s dalšími cestami, vodními či silničními. Důvodem, proč padl její nástup do výše zmíněného ČD Logistics, bylo podle oficiálního vysvětlení upřednostnění společnosti Koleje Czeskie.
Celý text je ZDE
Manažerka má být motorem posílení českých obchodních pozic na takzvané Hedvábné stezce. Tedy na dopravě zboží z Číny, Kazachstánu a Ruska dále do Evropy.
„Angažmá Liliany Krutonogové je logickým krokem v této strategii. Společnost si od něj slibuje významné posílení svých akvizičních schopností na ruském a asijském trhu. Letos by Koleje Czeskie měly přepravit dva miliony tun zásilek,“ řekl pro Lidovky.cz šéf ČD Cargo Ivan Bednárik.
Státní nákladní dopravce ČD Cargo je stoprocentním vlastníkem společnosti Koleje Czeskie. Málokdo ji zná, byť nyní už nejde o žádnou nevýznamnou firmičku. Ze stínu vystoupily Koleje Czeskie na jaře loňského roku, kdy se staly oficiálně dopravcem. Tedy firmou, která obchody nejen dohaduje, ale zásilky dokáže vlastními silami přepravit. Měsíčně vypraví tato společnost, se sídlem v Polsku okolo 200 vlaků. Vozí například hutní materiál. V roce 2014 měla firma zisk před zdaněním 26,7 milionu korun, loni už to bylo 95,5 milionu – podílel se na tom nárůst tržeb z vlastní přepravy.
Koleje Czeskie nyní zaujímají dvě procenta polského trhu. Cílem firmy je dosáhnout osmi až deseti procent.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam