Podle současné úpravy nemusí zaměstnavatel poskytovat lodníkům odpočinek každý týden, ale nejpozději po devíti týdnech, a to v rozsahu 315 hodin. Navrhovaná změna zákona zkracuje tuto dobu na 31 dnů, tedy zhruba na 4,5 týdne, a dobu pro odpočinek stanoví na 225 hodin. Lodník bude mít právo i na odpočinek mezi směnami, v případě nouzových situací bude mít ale provozovatel právo mu tento odpočinek zkrátit.
Změna zákona má také usnadnit poskytování informací z tuzemského systému Říčních informačních služeb úřadům ostatních zemí EU. Půjde o informace týkající se přepravovaného nákladu, místa počátku a konce přepravy a také data o poloze a pohybu plavidla.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk
Proč se scházíte s podezřelými lidmi?
Jestli jste si chtěl jen ověřit, jestli GIBS věc řešila, proč jste se nezeptal přímo někoho z GIPS nebo policie? Jste přeci ministr vnitra. Podle mě tak netvrdíte pravdu a něco tu smrdí
Další články z rubriky

4:45 Lipavského úřad dostal dopisy o velvyslanci v Německu. Vážné informace vymlčel
Závažné otazníky nad duševním zdravím českého velvyslance v Německu Jiřího Čisteckého přechází Lipav…
- 19:58 Už ty blbosti nemohl číst, dal Jana Cempera k soudu. Dnes další pokračování
- 15:59 Cecílie Jílková: Pozor, pandemická dohoda WHO má sloužit lobbistům, cenzuře a digitálnímu sledování
- 9:47 Násilí? Incident kolem STAČILO! dokonal ministr Rakušan
- 4:44 „Bordel na kolečkách.“ Jandák začal o kultuře a skončil na Ukrajině
- 7:21 Šokující obraty v justici! Dvě známé kauzy, stejný soudce, ale zcela opačný postup. Jak je to možné?