Podle Humlova návrhu by policie mohla ze zón placeného stání odtahovat auto jen v případě, kdy na něj nejprve nasadila botičku a motorista do 24 hodin nepožádal o její odstranění. Ustanovení by v praxi znamenalo, že by nebylo možné odtahovat vozidla poslanců, senátorů či například invalidů, jimž zákon zakazuje botičku nasadit.
Humlovo opatření by prý zkomplikovalo využívání vyhrazených zón
Senát vrátil novelu sněmovně s pozměňovacím návrhem, který Humlovo opatření vyřadil. Předseda Senátu Milan Štěch při projednávání v horní komoře označil navrhované omezení za neadekvátní opatření. Uvedl, že botička a čtyřiadvacetihodinové čekání do případného odtažení vozu by městům a obcím využívání vyhrazených zón jen zkomplikovaly.
Ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) doporučil poslancům přistoupit na senátní návrh s tím, že ministerstvo se k Humlově návrhu staví odmítavě. Podle něj může narušit fungování současného parkovacího systému v Praze i dalších městech, taková vozidla s botičkou by delší dobu blokovala místa řidičů, kteří si pořídili parkovací kartu. „Botička neřeší uvolnění parkovacího místa, naopak ho blokuje," řekl poslancům senátor Jiří Bis (ČSSD). „Ten návrh nemá ani logiku," podotkl předseda klubu ODS a exministr dopravy Zbyněk Stanjura a podpořil postoj Ministerstva dopravy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam, čtk