„V českém vzdělávacím systému jsme sledovali tři aspekty diskriminace. První a nejostudnější je, jak váš systém dává na stejnou úroveň sociální nevýhodu romských dětí a lehké mentální postižení. To je šokující. Romové činí méně než tři procenta populace, ale ve školách pro děti s lehčím mentálním postižením tvoří romské děti přes třicet procent. V posledních dvou letech jejich počet dokonce vzrostl – z 28 na 32 procent. Dalším problémem je segregace v běžných školách. Existují v nich oddělené třídy i budovy pro Romy a zbytek dětí. Romské děti mají také problém dostat se do běžných škol, a když se jim to podaří, čelí šikaně," konstatuje Shetty.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp